【だからキミは負けるんだ】
今日は、仕事のノウハウみたいなではなくて、僕が今、一番熱を入れている映画『えんとつ町のプペル』のお話をしたいと思います。
僕は、もともと漫才師としてスタートして、漫才を書いていて、自分を育ててくれた師匠と呼べる人が「後藤ひろひと」という劇作家ですから、舞台の脚本も書いていて……
そこから絵本作家に転職して、絵を描いて、ストーリーを描いて、で、絵本の曲も作るんですね。
あの「♪ハロハロハロハロウィン」って曲を作った人です。
https://youtu.be/Rihe2JOyLQA
劇場の楽屋に小道具のギターがあるもんですから、空き時間に触っているうちに、ギターが弾けるようになりました。
ちなみに、次々回作の絵本『夢幻鉄道』のテーマソングもいいのが作れたので、YouTubeで検索してみてください。
https://youtu.be/PkoCXybjrrw
そんな感じで仕事をしているので、映画『えんとつ町のプペル』における僕の役割は、「原作・脚本・製作総指揮・宣伝・作詞作曲」という忙しいことになっています。
このことを受けて、時々、「ゴーストライターがいるんでしょ!」と時々言われるんです(笑)
これに関しては、「西野がこんなに素晴らしいものを作れるハズがない」という意味なので、褒め言葉でしかないのですが、残念ながら、僕、ゴーストライターなんていないんです。
分業している場合は、「分業しています」と公表しています。
その方がいいんですよ。
いろんなクリエイターさんに「西野の仕事に参加したい」と思ってもらった方が得なので、絶対に、その人の名前を出す。
出さない場合もありますが、それは出すべきではない場合です。
たとえば、三日前にYouTubeチャンネルにアップした『えんとつ町のプペル』の動画の備考欄には、歌詞の他に、「歌、作詞作曲、編曲、振付」のスタッフの名前しか入っていません。
照明さんや美術さんや衣装さんの名前は入っていないんですね。
あくまで、あそこは音楽に関する情報を載せる場所として位置付けているので。
関わったスタッフの名前を全員書いてしまったら、80人ぐらいになっちゃう。
ああいった、いわば「CM」の場合は、基本、スタッフの名前は載せません。
テレビCMの最後に「ディレクター=○○」と出ないのと同じです。
ただ、ストーリーを書いたり、音楽を作ったりする場合、僕には「ゴーストライター」と呼ばれる人はいません。
珍しいパターンだと思いますが、こと「ビジネス書」においても、僕はライターを雇っていません。
自分で書いた方が圧倒的に早くて、自分の仕事が減るからです。
パフォーマンスでも何でもなくて、5万部売れるビジネス書でよければ、5〜6時間で書けます。
すでに自分の中にある体験と考察を文字起こしするだけなので。
「キー!」となるかもしれませんが、「ゴーストライターだろ!」と言っちゃたり、思っちゃったりする人が、コンパしたり、ナンパしたり、家族旅行に行ったり、ワイドショーを観てタレントの不倫にとやかく言ったり、何も考えずにボケーっと受験勉強している間、僕は、一つでも踏み誤ると死んでしまう戦場でずっと戦ってきました。
かれこれ20年ほど、平均労働時間は19時間です。
でもって、この20年というのは、「勝ちパターンを捨て続けた20年」で、コツを掴んだ職は、どんどん捨てて、新しい領域に挑戦し続けた20年です。
なもんで、能力と知識量に圧倒的な差が生まれるのは当たり前の話で、僕は「努力は報われる」ということを言っていきたいので、ここは隠したくありません。
反則技を使っているわけでも何でもなくて、「キミの1000倍努力してるから、キミの1000倍の結果を出しているんだよ」というだけの話だと思っています。
そして、この現実を受け入れず、「いやいや、ドーピング的な…何か特別な力が働いているに違いない」という思ってしまっているうちは、一生始まらないまま人生が終わっちゃうので、それが嫌なら受け入れてください。
「僕、こんな努力をしてますよ」と自分から言う奴、なかなかいないと思うのですが、いい機会なので言っておきます。
今日も映画『えんとつ町のプペル』のアフレコがあるわけですが、そこでは、声優さんから質問があったり、「ここは、こんな感じでお願いします」と指示を出さなきゃいけない。
なので、家で「指示を出す練習」をしていくんです。
自分も、実際にやれるようにしておく。
たとえば…
「えんとつ町は煙突だらけ。
そこかしこから煙が上がり、頭の上はモックモク、黒い煙でモックモク。
朝から晩までモックモク。
えんとつ町に住む人は黒い煙に閉じ込められて、青い空を知りやしない。輝く星を知りやしない。
見上げることを捨てた街で、一人の男が上を見た。
町を覆った黒い煙に、男が想いを馳せたのは、酒場で出会ったお喋りモグラが聞かせてくれた夢物語。
煙の向こうの世界の話。光り輝く世界の話。
ありやしないと思ったが、全くないとも言い切れない。
なぜなら誰も行っていない。答えは誰も持っていない。
それから男は日ごと夜ごと、煙の向こうの世界の話を、何度も何度も叫んだが、バカだバカだと囃されて、ホラ吹きものだと切り捨てられた。
男が一体、何をした。
男が誰を傷つけた?
そこに理由はありゃしない。
見上げることを捨てた町では、『目立たぬように』の大合唱。
見上げることを捨てた町では、夢を語れば笑われて、行動すれば叩かれる。
黒い煙は町を飲み込み、一縷の光も許さない。
黒い煙は人を飲み込み、あらゆる勇気を認めない。
それでも男は声をあげ、震える膝をひた隠し、船に乗り込み海にでた。
暗くて怖い海にでた。
誰もいない海にでた」
これは主人公の少年の父親が、自作の紙芝居を披露するシーンのセリフなのですが、今、僕は何かを見ながら書いたわけではなくて、これぐらいは暗記してるんです。
指示を出す人間として、これぐらいは。
これって、「何回もやっているうちに覚えた」という類のものなので、才能とかセンスじゃないじゃないですか。
これがプロです。
もし良かったら、一度、僕の会社のインターン生にでもなって、僕の近くで、僕の仕事を見てみてください。
たぶん、絶望すると思います(笑)
先ほども申し上げましたが、「努力がモノを言う」というところを伝えていきたいので、今後も、この部分は包み隠さず、積極的に頑張ったアピールをしていきたいと思います。
そうそう。
映画公開は12月25日なのですが、12月25日の夜に、YouTubeの生配信をして、映画をご覧になられた方に向けて、「あそこのシーン、実は○○なんだよ」という話をしたいので、映画は初日に観に行ってください。
今のうちに、12月25日のスケジュールに印を入れておいてね。
それでは、映画『えんとつ町のプペル』のアフレコに行ってきます。
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https://salon.jp/nishino
That's why you lose.
Today, it's not like work know-how, but I would like to talk about the movie ′′ a in the town ′′ that I'm in the middle of the day, and I'm going to have a good time.
I was originally a manzai teacher, writing a manzai, and a master who raised me is a playwright called ′′ goto hiroto...... so I also wrote the script of the stage......
I'm going to change my job to a picture book writer, draw a picture, draw a story, and make a picture book song too.
This is the one who made the song. Hallo Halloween ′′
https://youtu.be/Rihe2JOyLQA
There's a prop guitar in the theater dressing room, so I can play guitar while I'm touching the free time.
By the way, I was able to make a theme song for the picture book ′′ Phantom Railway ′′ which was made one after another, so please search for it on Youtube.
https://youtu.be/PkoCXybjrrw
I'm working like that, so my role in the movie ′′ a in the town ′′ is going to be busy called ′′ Original Script Production General command promotion lyrics,"
Sometimes it's said that sometimes," there's a ghost writer!" lol
As for this, it means ′′ Nishino can't make such a wonderful thing," so it's only a compliment, but unfortunately, I don't have a ghost writer.
If you are in the middle of labor, you are publishing ′′ division of labor,"
It's better to be.
It's better to have a lot of creators think ′′ I want to participate in nishino's work so I'll definitely name the person.
Sometimes you don't put it out, but it's if you shouldn't put it out.
For example, in the notes section of the video of ′′ a no-′′ that I uploaded to the youtube channel three days ago, besides the lyrics, there is only the name of the staff of ′′ songs, lyrics, arrangement, choreography ′′ I'm sorry.
There is no name of lighting, art, or costumes.
It's just that it's a place to put information on music.
If you write all the names of the staff involved, it will be about 80 people.
Oh well, so in case of ′′ cm I don't put the name of the basic, staff.
At the end of the tv commercial, ′′ it's the same as not going out with director.
It's just that if you write a story or make music, I don't have anyone called ′′ Ghost writer
I think it's a rare pattern, but even in the ′′ business book I don't hire a writer.
It's more overwhelming to write yourself, because my work is reduced.
If you don't have a performance or anything, you can write it in 5 TO 6 hours if you don't mind a business book that sells 5 million
I'm just going to make a character of my experience and thoughts already in my own.
It may be ′′ key!" but," it's a ghost writer, and people who think about it, are compound, flirting, family trip, and watch the shows. I've been fighting for a battlefield where I'm going to die when I'm talking about talent adultery, and I'm studying the exam without thinking about anything.
It's been about 20 years, average working time is 19 hours.
So, this 20 is," 20 years that I've been throwing away the winning pattern," and the job that grabbed the trick is more and more throwing away, and it's been 20 years since I've been trying to challenge the new area I'm sorry.
So, it's obvious that the overwhelming difference in the ability and knowledge is born, and I want to say that ′′ effort is rewarded so I don't want to hide it here.
I'm not using a foul trick, but I'm just saying that I'm trying twice as hard as you, so I'm going to have 1000 times the results of you," I'm sorry.
And I don't accept this reality," no no, it's doping... I think something special is working... my life is over without starting for a lifetime. So accept it if you don't like it.
I don't think there's a person who says ′′ I'm doing this kind of effort but I'm going to say it because it's a good opportunity.
There is also a recording of the movie ′′ a in the town ′′ today, but there is a question from the voice actor, and I have to give instructions that ′′ I'm going to have a good time here,"
So I'm going to do ′′ practice to instruct ′′ at home.
I will actually be able to do it.
For example...
′′ A town is full of chimney.
Smoke from there, moc mok on my head, black smoke and moc mok.
Moc. from morning to night.
People who live in a town are trapped in black smoke and don't know the blue sky. I don't know the shining stars.
In a city that abandoned looking up, one man looked up.
The Black smoke that covered the town, the man made his thoughts on the dream that the heyyy mole I met at the bar told me.
The story of the world across the smoke. The story of the shining world.
I thought it wouldn't be, but I can't say it at all.
Because no one has gone. No one has the answer.
Then the man shouted over and over again, day and night, the story of the world across the smoke, but he was told that he was stupid, and he was cut off as a hola.
What the hell did a man do?
Who did the man hurt?
There is no reason there.
In the town that abandoned looking up, a big choir of ′′ conspicuous,"
In a town that abandoned looking up, if you speak your dreams, you will be laughed, and if you act, you will be slapped.
Black smoke swallows the town and doesn't allow the light of all times.
Black smoke swallows people and doesn't acknowledge every courage.
And yet the man gave a voice, trembling his knees, and he got into the ship and went to the sea.
It was in a dark and scary sea.
I was in the sea with no one ′′
This is the line of the scene of the protagonist boy's father showing off his own kamishibai, but now I didn't write it while watching something, and I'm memorizing this much.
As a person who gives instructions, this is so much.
This is the kind of thing that ′′ I remembered while I've been doing it many times," so it's not talent or sense.
This is the professional.
If you'd like, once you'd like to be my company intern student, near me, take a look at my work.
I think I'm probably going to despair lol
I said it earlier, but I want to tell you that ′′ effort is saying things," and in the future, I would like to make an appeal that I have been actively working hard.
That's right.
The movie is on December 25th, but on the night of December 25th, I'm going to have a live broadcast on Youtube, and I'm going to have a good time with the movie," the scene over there, actually ○○ I want to talk about ′′ what is it so go see the movie on the first day.
While you're in the middle of the day, mark your schedule for December 25th.
Well, I'm going to go to the recording of the movie ′′ a in town ′′
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同時也有2部Youtube影片,追蹤數超過2,680的網紅かえるっつ kawelutz,也在其Youtube影片中提到,とある田舎の音楽教室で、何気なく生まれた変な歌ですが、 ふと、次の発表会で三部合唱として披露することを思いついたので、、 生徒さん方の個人練習用に急遽アップロードしてみました。 教室に関係ない方には、あまり意味がない動画ですみません…。 ホントただの練習用なので、ボカロもピアノ伴奏もデータのまま...
choir 意味 在 Yutopia Facebook 的精選貼文
#Yutopia時尚週報 #放了一張毫不相干的圖是為了不要侵權
「Business of Fashion」是我每天醒來必讀的時尚資訊網,這個線上平台創立於2007年,創辦人Imran Amed在自家沙發上,以部落格的形式寫下他對這個行業的產業分析,一開始只是新銳設計品牌顧問的他,因為這個平台一舉成為時尚界舉足輕重的重點人物之一。不是我在說,在06-09這幾年搭上網路資訊開山車的人們真的很猛,他們已成為各據山頭的,真正的重量級Key Opinion Leaders。
但在本季巴黎時裝週的尾聲,Amed引爆了一場時尚產業種族歧視的大戰。
每一年,Business of Fashion都會頒布一個主題性的「BOF 500」,這些人是500個當年度在時尚產業極具影響力的人,從商業端、創作端到媒體端、名人端,在全世界的業內人士中選出500位代表人物,除了在年末時裝週為他們舉辦盛大的Gala暨唱名大會,邀請參與時裝週的重要人物出席,更為這個年度議題出刊一本紙本刊物,介紹這500個人。
今年度的主題叫做「Diversity and Inclusion」中文可以翻作「多樣性與包容性」,老實說,看到當晚前去的人們在動態裡發表「包容性」的言論時,我的嘴角不自覺的抽動了兩下。
時尚界這幾年的確在人與文化的「多樣與包容」上下了不少心血,次文化與新銳品牌有自己的一路,經典大牌們也走出了不同的風貌,其中要舉例的話,你可以看到Marine Serre的秀上除了模特兒,還有各種不同身型、種族與年紀的人來詮釋她的作品;你也能從Dior 2020早春裡,看到Maria Grazia Chiuri做足了功課,與多位非洲裔藝術家/設計師合作,創造出向「種族主義」致敬的系列⋯⋯很多很多,反正就是這樣啦不然要講到天亮。
慶祝「多樣性與包容性」不知為何,看在我眼裡總是有些刺眼,甚至是有些歧視意味存在?仔細看看與會嘉賓,他們盛裝走上紅毯、享用頂級晚宴,不是我要酸葡萄,如果這晚宴主題是「最具影響力500人」,那它儘管充滿時尚界最愛的「排他性」,我也會看得很爽desune。
果然,當晚就出現時尚界最新的種族歧視大戰。
Kerby Jean-Raymond,aka Pyer Moss的美籍海地品牌主理人當晚便在IG限動上發布了爆炸性言論,說自己不要當這500人之一,因為這一切實在太歧視人了。「Inclusion is a trend for these folks.」他說,包容性對這些人來說只是一個流行罷了。
當然,現場情形究竟是如何我們沒有與會的人是搞不清楚的,但在Kerby的萬言書裡,提到在場的黑人朋友無一不瞠目結舌,甚至有人黯然離場(因為有各種不同裔別我就統稱黑人了),原因是為了「慶祝」多樣性與包容性,BOF主理人Amed邀請了黑人靈歌合唱團(Black gospel choir)在入口處迎接嘉賓,隨後亦上台表演,以及Amed也在台上表演了一段知名靈魂歌手Kirk Franklin的舞蹈。
設計師Kerby最後說了:「人們應該認真耕耘及發揚自己的文化,而不是複製我們的文化,再將我們排除在外,那只證明了你把我們的存在視為一股”流行趨勢”。畢竟⋯嘿,只有我們到作古的那天都還是黑人,而不是你,對吧?」
當然,Kerby的萬言書中,還寫了許多Amed其他的罪狀,但看完這個新聞事件,不禁令我思考到「文化挪用」為什麼會在時尚界造成這麽多的紛爭與糾葛?我想答案可能是一個「急」字。
急於獲得商業利益、急於贏得掌聲、急於創作作品,讓人們只取其文化的表象,而非真正尊重、尊敬不同的文化與多重樣貌。資訊的快速發展,何嘗不是「文化挪用」延燒的原因之一?
以上,提供一個旁觀者的看法,我看台灣媒體好像還沒有人報了此事,送給Yutopia的讀者第一手新聞啦!
#Yutopia時尚週報 #試著給你第一手時尚產業動態 #會說週報是因為不想每天寫
choir 意味 在 かえるっつ kawelutz Youtube 的最佳解答
とある田舎の音楽教室で、何気なく生まれた変な歌ですが、
ふと、次の発表会で三部合唱として披露することを思いついたので、、
生徒さん方の個人練習用に急遽アップロードしてみました。
教室に関係ない方には、あまり意味がない動画ですみません…。
ホントただの練習用なので、ボカロもピアノ伴奏もデータのまま、
なんの強弱や調整もしていません。ちなみに使用したボカロは、
ソプラノ(高音)…結月ゆかり
メッゾソプラノ(中音)…蒼姫ラピス
アルト(低音)…東北ずん子
仮歌ではルカさんだったのに、結局なかなか渋い人選だったかと。
尚、ピアノはPianoteq5です。
結論は歌詞中の「餌やりすぎ」で解決しているのですが(笑)、
まぁ音楽教室にはファンタジーが必要ということで。
合唱に参加される方々は、これで十分に練習しておいて下さい。
choir 意味 在 Chor.Draft:Japan Music Group Youtube 的最讚貼文
【毎週新動画UP!】
明日へ続く道より
悲しみの意味
詩:星野富弘
曲:千原英喜
指揮:石若雅弥
ピアノ:七野展生
合唱:Chor.Draft