【tsta協會-產業資訊】
HSS Innovation Institute and TESLASUIT to Advance Healthcare with Immersive ХR Training Technology
https://news.hss.edu/HSS-Innovation-Institute-and-TESLASUIT-to-Advance-Healthcare-with-Immersive-%D0%A5R-Training-Technology/
#tsta產業資訊
同時也有32部Youtube影片,追蹤數超過666的網紅Dwayne Foong,也在其Youtube影片中提到,As we enter our third Movement Control Order (MCO) or a lockdown phase, the government has announced an extension of the lockdown for another 14 days ...
「maker movement」的推薦目錄:
- 關於maker movement 在 台灣智慧型紡織品協會Taiwan Smart Textiles Association - tsta Facebook 的精選貼文
- 關於maker movement 在 陳宇琛 Sam Chan Facebook 的最佳貼文
- 關於maker movement 在 百工裡的人類學家 Facebook 的最讚貼文
- 關於maker movement 在 Dwayne Foong Youtube 的最佳解答
- 關於maker movement 在 Dwayne Foong Youtube 的最佳解答
- 關於maker movement 在 translation Youtube 的最佳解答
maker movement 在 陳宇琛 Sam Chan Facebook 的最佳貼文
F̳R̳O̳M̳ ̳S̳P̳A̳C̳E̳ ̳T̳O̳ ̳M̳Y̳ ̳W̳R̳I̳S̳T̳
SOYUZ 01 SUPERLATIVE AUTOMATIC - SPECIAL EDITION with Soprod movement.
Werenbach is a small watch studio located in Zurich, Switzerland, and the maker of the world’s first ‘Rocket watch’.
Werenbach traveled to Kazakh Steppe, Kazakhstan to recover the remaining materials from a Soyuz space rockets, then use it to craft their timepieces.
The unique Werenbach alloy consists of 96% SRE (Soyuz Rocket Engine) stainless steel.
My watch arrived with a piece of the ‘Soyuz MS-09 rocket’ which was launched on 6.6.2018 in Baikonur.
Thank you Patrick Hohmann @werenbach
#spaceborn #raketenuhr #werenbach #rocketwatch #soyuz #swisswatch #productdesign #watchoftheday #watchcollector #spacetravel #spacerocket #rocketlaunch #uniquewatch #instawatches
maker movement 在 百工裡的人類學家 Facebook 的最讚貼文
結構主義人類學家李維史陀的「補鍋匠」或也稱「拼裝」理論不只可以用來解釋在科學充分發展之前人們的思考方式,還啟發了許多企業領域的創新。
這篇來自【CUP】上的文章,帶我們看到結構主義人類學家李維史陀
的研究如何啟發了企業家們,也讓我們思考人類學理論還能如何應用如不同領域之中?
-------------------
Yokoi 認為在現今混亂的世代,「枯萎技術的水平思考」更為關鍵,因為社會更講求快速創新,但又兼顧可持續性。她借用「現代人類學之父」李維史陀的拼裝理論(bricolage)來解釋水平思考。李維史陀的著作 The Savage Mind 提到,原始人類面對新困難的時候,會善用手上資源,拼湊出新方法。拼裝理論不單影響人類學和文化研究的發展,也啟發了 Karl Weick 等企業理論家,Weick 就認為拼裝是令人在高壓環境依然能保持競爭力的關鍵。
Yokoi 指出,任天堂的水平思考,正好呼應近 10 年各地捲起的「自造者運動」(Maker Movement)。近年獨立發明家、設計師和修補匠湧現,他們會運用有限資源,例用開源軟件等進行創作,互相扶持和交流技術。在疫情期間,這些自造者就研發口罩甚至是呼吸機,為抗疫戰作出貢獻。他們的行動吸引了一些學者關注,並研究人們如何在危機之中,找出合乎可持續性的回應方式。
(以上引用網頁原文)
cup.com.hk/2021/02/09/philosophy-game-boy/
maker movement 在 Dwayne Foong Youtube 的最佳解答
As we enter our third Movement Control Order (MCO) or a lockdown phase, the government has announced an extension of the lockdown for another 14 days to curb new covid-19 cases.
As a filmmaker/creator, I can only continue working on past projects and shoot some shorts like this to entertain myself.
Hope to be shooting new content in the studio again once this is all over. Stay safe everyone!
// Shot on //
Z Cam E2 M4 with Viltrox M43-EF 0.71x Speedbooster
SMC-Takumar 24mm F3.5
SMC-Macro Takumar 50mm F4
Angelbird Technologies AV PRO CFast 2.0
MeFOTO Roadtrip Air
// Edited on //
Blackmagic Design Davinci Resolve Studio 17
Apple iMac 27"
// Music from Musicbed.com //
MB015RBN2O3VTVY
Portrait - Young Collective
Winter in Liverpool - Mullaha
// Follow Me //
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/dwaynefoong
FACEBOOK: https://www.facebook.com/dwaynefoong
WEBSITE: http://www.dwaynefoong.com
maker movement 在 Dwayne Foong Youtube 的最佳解答
The milky way season is almost starting over here in Malaysia, but from where I am living it is currently still under Movement Control Order (MCO) aka lockdown with some restricted travel laws in place.
Apart from the global pandemic situation, year 2020 was also a hectic year on a personal note as I take on a new role with a production studio assigned to me. Hence, I have only managed to make 1 trip to shoot the milky way on the entire year.
Year 2019 was the starting point for all of this. With a couple of photography enthusiasts friends, we head on to shoot the milky way. Since then I have been in awe with the galaxy, stars and solitude associated with shooting the milky way.
I hope that this year will be a better year, as I wish to explore further into milky way timelapse.
// Follow Me //
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/dwaynefoong
FACEBOOK: https://www.facebook.com/dwaynefoong
WEBSITE: http://www.dwaynefoong.com
MB01GJG5E4BCLFA
maker movement 在 translation Youtube 的最佳解答
#'95年に日本ファルコムが発売した、ARPGであり、シリーズ5作目。初のオリジナルイースシリーズのSFCタイトルとしてファルコムの総力を結集した渾身の一作として製作された。
主な特徴としては、剣を振って攻撃、盾で敵の攻撃をガード、ダメージを受ける・与える際に数字で表示、魔法しか効かないというボスがいないなどが挙げられる。
意欲的なシステム導入が多く盛り込まれたが、ジャンプ操作も完璧と言い難いうえ、幾つかバグも存在するタイトルになり、余り目立たぬ存在となってしまった。
とはいえ、従来のPCのイースシリーズで培われた概念を排して、ゲームデザインを大きく変える転換点となった作品。
BGMは石川さん率いるjdkが作曲、これまでのイースのイメージを覆すオーケストリックな曲調のため、イースらしからぬイースとの評価を受ける事もある。それでも一曲一曲のクオリティは高いうえ、何より曲の使いまわしをほぼ行わない曲数の多さは流石ファルコムの一言。
ドライバ作成:綱島貴博氏
作曲:Falcom Sound Team jdk(石川三恵子さん、白川篤史氏、中島勝氏、金田直樹氏、新井智氏)
Manufacture: 1995.12.29 Nihon Falcom
Hardware: spc700
computer: super famicom / snes
Music driver programmer: Takahiro Tsunashima
Composer: Sound Team J.D.K, Mieko Ishikawa, Naoki Kaneda, Satoshi Arai, Atsushi Shirakawa, Masaru Nakajima
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
00:00 01.Lost Kingdom (part 1) (オープニング 1)
02:12 02.Lost Kingdom (part 2) (オープニング 2)
04:56 03.Digest (オープニングデモ)
05:59 04.Continue (コンティニュー画面)
07:55 05.Peace in the Street (町)
10:34 06.In the Cradle (家)
13:50 07.Residence (ドーマンの館)
16:55 08.Shopping (武器・防具屋)
19:06 09.Field of Gale (草原)
22:22 10.Foresta Village (フォレスタ村)
25:37 11.Sinister Shadow (洞窟)
28:48 12.Treasure Box (宝箱)
28:56 13.Freezing Shadow (フォレスタの間)
31:43 14.Bad Species (ボス戦)
34:21 15.Niena's Melody (ニーナのオカリナ *Nienaのアレンジ曲)
36:43 16.Warning!! (緊迫イベント)
37:57 17.Massea (マーシャの家)
40:56 18.Woodside Village (コキリコ村)
43:46 19.Misty Lake (沼地)
46:44 20.Thieves of Brotherhood (イブール一家関連イベント)
49:41 21.Wind Knight (高原)
51:59 22.Crimson Ruins (セーベ遺跡)
55:00 23.Movement (ドーマンとリジェの密談)
57:58 24.Primal Rave (ジャングル)
01:01:10 25.Theme of Lovers (ストーカー関連イベント)
01:04:22 26.Charged Trial (ジャングルの大穴)
01:10:22 27.Stormy Town (砂漠の町フォルテ)
01:12:56 28.Desert Clime (砂漠)
01:16:27 29.Oasis (オアシス)
01:19:42 30.Traders (砂漠商人のテント)
01:21:58 31.Sand Castle (ケフィン廃都)
01:25:16 32.Wilderness (荒野)
01:28:35 33.Night Sight (夜のサンドリア)
01:31:53 34.Niena (ニーナ関連イベント)
01:36:15 35.The Undercurrent (サンドリア地下道)
01:39:40 36.Scheme the Madness I (ドーマン関連イベント)
01:42:39 37.Scheme the Madness II (ドーマン島)
01:45:04 38.Pain Maker (ドーマン戦等)
01:48:24 39.Crumble (ドーマン島からの脱出)
01:50:56 40.Forgotten City (ケフィンの町)
01:55:00 41.Judgement Bells (運命の審判)
01:56:46 42.Partisan (パルチザンアジト)
01:59:35 43.Break Into Territory (ケフィン地下)
02:02:31 44.Battle Against Fate (ケフィン塔)
02:05:25 45.Death Spiral (カリオン戦等)
02:07:57 46.Theme of Kefin I (ケフィン城等)
02:10:28 47.Theme of Kefin II (ケフィン中枢)
02:13:30 48.Crime and Punishment (ジャビル戦前)
02:16:29 49.Wicked Pleasure (intro) (ジャビル戦直前)
02:16:46 50.Wicked Pleasure (ジャビル戦)
02:20:18 51.Vanishing World (ケフィン消滅)
02:23:30 52.Theme of Adol (エンディング/イースの「THEME OF ADORU」とイースIIIの「翼を持った少年」のミックスアレンジ)
02:27:27 53.Farewell (スタッフロール)
02:29:56 54.Odds and Ends (ゲームオーバー)
02:31:45 55.The Secret Experience (隠しダンジョン)
02:35:11 56.The Extra Room (タイムアタックの部屋)
02:37:33 57.Catch the Record! (タイムアタックランキング)
02:37:43 58.Unused (未使用)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------