Milford Sound - most scenic place of my trip in #NewZealand
Came to #MilfordSound in rainy day is a blessing in disguise..
In fact rainy day is the best time to visit Milford Sound anyway, for one simple reason.
WATERFALLS!!!
Hundreds, if not thousands, of waterfalls. Rain creates even more waterfalls.
Called by Rudyard Kipling as the “Eighth Wonder of the World”, Milford Sound comes a close second to the mountains of Tahiti in recording the highest rainfall in the world. Torrential deluge can add to the drama of the place, swelling waterfalls to frightening capacity and magnificent effect.
Some of these waterfalls start so high up in the mountains that their stream never reaches the sea below – the water simply disperses into a mist and drifts away, carried off by the wind into nothingness.
This moody world of grey skies, soft cloud, ethereal sprays and cascading streams is pure magic.
#YuniQuetravels #YuniInNZ #travelNewZealand #pureNewZealand
同時也有21部Youtube影片,追蹤數超過1萬的網紅translation,也在其Youtube影片中提到,#'94年にサクセスが開発、サンソフトが発売した、MD用擬似3DSTG作品。 所謂スペースハリアー視点のSTGで、道中で様々なクリスタルの取得しパワーアップをしつつ進む。ステージは複数のルート分岐があり、MDらしくカラフルでポップな色調で彩られたコットンワールドが展開される。 BGMは森田将棋(P...
sea sound effect 在 translation Youtube 的最佳解答
#'94年にサクセスが開発、サンソフトが発売した、MD用擬似3DSTG作品。
所謂スペースハリアー視点のSTGで、道中で様々なクリスタルの取得しパワーアップをしつつ進む。ステージは複数のルート分岐があり、MDらしくカラフルでポップな色調で彩られたコットンワールドが展開される。
BGMは森田将棋(PCE)や、ダライアス(PCE)等の磯田氏が編曲。
作曲:平田健一氏
ドライバ作成・効果音・編曲:磯田重晴氏
Manufacturer: 1994.08.12sunsoft / success
Computer: Mega drive
Sound: YM2612,SN76489
Music Driver programmer: Shigeharu isoda
Sound effect: Shigeharu isoda
Composer: Kenichi Hirata
Arranger: Shigeharu isoda
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00:00 01.Title (タイトル)
00:43 02.Intro / Ranking (イントロ/ランキング)
01:46 03.Scenario 1 (シナリオ 1)
04:16 04.3Scenario 2 (シナリオ 2)
05:17 05.Scenario 3 (シナリオ 3)
06:31 06.Stage 1 - The Land of Cotton (ST1 進撃!パカパカ大平原)
07:48 07.Stage 1 Boss - Mr. Corgen (ボス登場「グルミン」)
08:36 08.Tea Time (難関突破!見上げればほうじ茶)
09:32 09.Stage Clear (コットンの休息)
10:27 10.Stage 2 - The Way of the Clouds (ST2 発見!雲海幻影大魔城)
11:28 11.Stage 2 Midboss - Direct Maime (中ボス「メリアン」)
12:09 12.Stage 2 Boss - Undala (ボス登場「ウンダダ」)
13:29 13.Stage 3 - The Great Gallery (ST3 潜入!不思議多重回廊)
14:39 14.Stage 3 Midboss - Alabbin (中ボス「アラビン」)
15:51 15.Stage 3 Boss - Circus Cherri (ボス登場「カーニバル」)
16:53 16.Stage 4 - Deep Sea Cave (ST4 激走!灼熱の海底ロード)
18:17 17.Stage 4 Midboss - Hula Hoop (中ボス「フラワン」)
19:16 18.Stage 4 Boss - Angry Dish (ボス登場「ガンロック」)
20:23 19.Stage 5 - Cotton Road (ST5 上昇!光の魔攻神殿)
21:24 20.Last Battle (ボス逃亡!追撃!天空急降下)
22:36 21.Last Battle - Midboss - Cookie (最強ペット「クッキー」登場)
23:45 22.Last Battle - Final Boss - Calmin (ちっちゃな大ボス「カルミンくん」)
25:02 23.Ending (エンディング/大団円!見上げればウイロー)
26:33 24.Option (オプション/コットンな夜)
27:55 25.Continue (コンティニュー/コットンの復活)
28:14 26.Game Over (ゲームオーバー/コットンの失敗)
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sea sound effect 在 translation Youtube 的最佳解答
#'87年にウエストンが開発、セガが稼働させた、AC用アクションRPG作品であり、ワンダーボーイ(AC/'86年)の続編。
プレイヤーは主人公のブック少年となり、ジャンプと武器等による攻撃で倒した敵が落とす金を元に武装を強化、各ラウンドの最後にいるボスを倒し高次ステージへと進み続ける。
BGMはSENJYO(AC/'83年)や、アーガス(AC/'86年)等の坂本氏が作曲、
病院、お店の曲のみ前任者が作曲した曲になる。
Score Registrationはネームエントリー時のハイスコア曲として作曲されたがネームエントリー自体が削除されお蔵入りになった。
ストリーム音源等より矩形波の音楽が好きだという坂本氏らしい、その想いの込められたメロディーはプレイヤーたちの心に今も残り続けている。
効果音・作・編曲:坂本慎一氏
Manufacturer: 1987.08 sega / westone
System: Sega System 2
Hardware: Z80,SN76489A(@2MHz+@4MHz )
Sound effect: shinichi sakamoto
Composer & Arranger: shinichi sakamoto
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00:00 01.Monster Land (ステージ1,2)
01:36 02.Boss (ボス)
03:38 03.Round Clear (ラウンドクリア)
03:43 04.Town (ステージ2,7)
05:58 05.Shop (ショップ)
06:53 06.Bar (バー)
07:40 07.Cave (洞窟面/ステージ2, 5, 8, 9, 10)
09:29 08.Hospital (病院)
10:16 09.Castle (城面/ステージ3, 6, 7, 10, 11)
12:10 10.Beach (ステージ4, 7, 10)
13:52 11.Sea (ステージ4,10)
15:42 12.Desert (ステージ5, 7, 8)
18:12 13.Dragon's Castle (ステージ11)
20:33 14.Last Boss
23:05 15.Ending (エンディング)
25:21 16.Game Over (ゲームオーバー)
25:30 17.bgm 1 (未使用1)
25:45 18.bgm 2 (未使用2)
26:49 19.Score Registration (未使用3)
27:43 20.Test BGM (未使用4)
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sea sound effect 在 translation Youtube 的最佳解答
#2010年にアトラスが開発、発売したRPGでありシリーズ3作目。
システムは前作に倣った作りで、お馴染み迷宮探索に加え大航海にも挑む。
主な特徴としてはスキルにより戦闘中に6人目の増援が可、冒険者のクラスが一新、サブクラス制、リミットスキル、コモンスキル、累積耐性、鍛冶システムの採用等。
BGMは、古代氏作曲、ディレクターの小森成雄氏から「従来と違う方向性且つ耳にした瞬間世界樹だと解かる曲」との要望を受け作曲した。
サウンドサンプリング・効果音:新井武氏
作曲:古代祐三氏
Manufacturer: 2010.04.01 Atlus
computer: nintendo ds
Hardware: 16channel ADPCM/PCM (Max 8 channels can be set to PSG)
Music sampling: Takeshi Arai
Sound Effect: Takeshi Arai
Composer: Yuzo Koshiro
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00:00:00 01.That's the Beginning of the Adventure (それは冒険の幕開け/オープニング)
00:03:14 02.Town - Engrave Thy Name (街景 汝が名を刻み行け/海底施設 冒険者ギルド)
00:05:21 03.Labyrinth I - Waterfall Woodlands (迷宮I 垂水ノ樹海/ダンジョン第一階層(B01~04F))
00:10:30 04.Battlefield - The First Campaign (戦場 初陣/通常戦闘 前半(B01~08F))
00:15:27 05.Compensation (報償/バトル終了)
00:16:40 06.Town - Between the Azure Skies and Seas (街景 その蒼き天と海の狭間/海底施設 アーモロード広場 昼)
00:20:45 07.Labyrinth II - Water Woods of the Submarine Ridge (迷宮II 海嶺ノ水林/ダンジョン第二階層(B05~08F))
00:24:37 08.Scene - Unknown Menace (情景 未知なる脅威/イベント 緊迫)
00:27:24 09.Battlefield - Is That Blood Thine or the Enemy's (戦場 その鮮血は敵か汝か/F.O.E戦)
00:30:32 10.Town - Sunlight on the Water (街景 日輪照らす水面/海底施設 インバーの港)
00:33:51 11.Sea - Great Voyage (海景 大航海/航海)
00:37:06 12.Unrest - The End of the Raging Waves (戦乱 荒れ狂う波浪の果て/大航海クエストボス戦)
00:44:33 13.Town - The Port City Bathed in Twilight (街景 夕闇が包みし海の都/海底施設 アーモロード広場 夜)
00:45:55 14.Labyrinth III - Cavern of Splendor (迷宮III 光輝ノ石窟/ダンジョン第三階層(B09~12F))
00:50:40 15.Unrest - Hoist the Sword with Pride in the Heart (戦乱 剣を掲げ誇りを胸に/ボス戦)
00:55:18 16.Town - The City on the Deep Blue Sea (街景 深く青い海の都/深都施設 深都広場 昼)
00:59:07 17.Labyrinth IV - The Blue Sea Temple of Ritual (迷宮IV 深洋祭祀殿/ダンジョン第四階層(B13~16F))
01:05:21 18.Town - The Ancient Capital Enveloped by the Great Tree (街景 大樹の抱く古都/深都施設 深都広場 夜)
01:08:43 19.Battlefield - Those That Slay and Fall (戦場 討ち果て倒れる者/通常戦闘 後半(B09~25F))
01:11:57 20.Town - The Centennial (街景 百の年月/海都施設 ロード元老院)
01:14:15 21.Labyrinth V - Chalky Woods (迷宮V 白亜ノ森/ダンジョン第五階層(B17~20F))
01:17:42 22.Unrest - Scatter About (戦乱 散るもかなり/隠しボス戦)
01:19:50 23.Scene - Cold Justice (情景 冷たい正義/イベント 真実)
01:21:50 24.Unrest - Their Own Brand of Justice (戦乱 それぞれの正義/ラスボス戦)
01:26:33 25.Town - The King Forgotten by Time (街景 時を失くした王/深都施設 天極殿星御座)
01:27:55 26.Labyrinth VI - The Vengeful God in the Dark Ocean Abyss (迷宮VI 昏き海淵の禍神/ダンジョン第六階層(B21~25F))
01:33:34 27.Unrest - Calling That Detestable Name (戦乱 その忌むべき名を呼べ/最深部(B25F)ボス第二形態)
01:36:55 28.Your Adventure Has Ended (君たちの冒険は終わった/エンディング)
01:41:01 29.Until the Journey Begins Anew (もう一度旅立つまで/ゲームオーバー)
01:41:57 30.Battlefield - Guardians of the Sorrowful Ice [Artelinde & Raischutz] (from EO2)
01:45:19 31.Reparation (from EO1)
01:45:27 32.The Peace Between Mounds (from EO1)
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sea sound effect 在 How do you do waves "at sea"? - Sound Design Stack Exchange 的推薦與評價
Your answer, of course, dictates what types of sounds you can audition ... a lake to record for a similar effect depending on the situation. ... <看更多>
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