前一陣子有一則新聞討論度還蠻高的,有一位單親媽媽,向牙醫兒子提告,請求他依在20歲時與媽媽簽立的協議書,給付高達2,000多萬元的扶養費用,這個金額聽起來有些驚人,不過最後媽媽在這個官司中是勝訴的喔!
整件事情的過程是這樣的,這位媽媽在年輕時與先生離婚,隻身扶養2個兒子長大。老媽媽在法庭上表示,年輕時為了養大兒子,她總共舉債了2,000多萬元,包括幫兒子補習、重考及就讀大學牙醫系7年,然而,因為擔心兒子長大之後不孝順,不願意奉養她,所以當年就跟2個兒子簽立了一份協議書,約定以後經濟獨立的扶養方式。
這份協議書中主要是約定兄弟2人未來在取得牙醫師資格後,要把執業收入純利的60%,按月攤還給媽媽當扶養費,一直到累積至5,012萬元為止,以用來清償母親對2人所支出的教育費用等開支。
媽媽主張兒子既然取得了牙醫師資格,並且自行開設牙醫診所,收入優渥,自然應該履行協議書的內容。
既然會鬧上法庭,自然是兒子不願意依約履行。這位牙醫兒子主張,他在簽訂協議書時才20歲,就讀大學2年級,而協議書所約定的高額扶養費用,已經超過一般社會的道德觀念,違反公序良俗,所以無效。
不知道案情說到這邊,大家覺得要求兒子給付這麼高額的扶養費用有沒有道理呢?
民法怎麼看扶養費?
律師娘先帶大家來看看民法對於扶養費用是怎麼規定的呢?
在民法第1120條規定:「扶養之方式,由當事人協議定之;不能協議時,由親屬會議定之。但扶養費之給付,當事人不能協議時,由法院定之。」也就是說法律上的確是容許當事人透過協議書的方式,自由訂立如何給付扶養費。
當年這位媽媽在與兒子的協議書中,主要是訂立了這樣的內容:
由於2位兒子的父親對他們的經濟、生活起居、學業完全不負責,所以母親耗盡了精神、金錢,單親獨自栽培兒子長大。有鑒於現代的人多無倫理觀念,母親唯恐老來需要仰人鼻息。所以跟兒子約定好,在2人可以自力更生以後,要把收入純利的60%按月逐次攤還母親所支出的費用。
協議書中並訂明該筆金額是5,012萬元,而且須從簽立協議書日起,按銀行貸款計算利息。
日後如2人孝順則可以酌減催討的金額……等等,另外還敘述了遺產分配的原則。(這裡要特別說明,遺囑是有法定的成立方式,不是訂協議書就有效喔!)
看起來,如果法律規定當事人間可以自由協議扶養費用,協議書又訂得這麼明確,那麼牙醫兒子這筆扶養費用是跑不掉的。
只是兒子認為,母親既然說協議書裡的費用是2個兒子從出生後到成年期間所有的扶養費,包括家用日常支出、未成年時就學、教養費用及母親所付出的時間勞力等折算金錢,照理這些應該是母親對孩子的扶養義務,所以要求兒子要返還法定的扶養費用,是屬於違反公序良俗的無效約定。
雙方協議時兒子已成年,應有能力決定簽不簽
法官對於這則老母親跟牙醫兒子間的糾紛又是怎麼看的呢?
法官認為,這份協議書中雖然提到這筆高額的扶養費用是,老母親照顧兒子花費的經費以及心力,但是目的是在於約定兒子對老母親老年扶養的安排。協議書中,既然是約定自2位兒子可以自力更生開始,才按收入純利60%計算攤還的費用,也記載了將來減少的催討金額及遺產分配之原則,並不會造成牙醫兒子生活上的困難。
而且簽立本協議書的時候,兒子已經滿20歲,是完全行為能力人,可以獨立為有效的法律行為,自然可以依其智識能力理解協議書的內容,並依其自由意志決定是否簽訂,既然簽訂了,就應該按約定於自立更生後,扣除開銷費用等支出,按月以收入純利60%奉養母親。
最後法院判牙醫兒子應該履行協議給父母親2,000多萬元的扶養費用。
不知道,各位若是這位母親,會採取同樣的方式嗎?
孩子從娘胎出生到20歲,如果母親付出了這麼多,為什麼會擔心兒子不感恩在心,不懂得反哺呢?既然簽了協議書,為什麼兒子卻不願意報恩?按照法院判決裡面的描述,兒子的月收入可是在250萬元以上,不過,每個家庭有每個家庭的故事,希望多數人都可以在關係裡找到彼此適當的距離。
手足之間,可請求分擔扶養費嗎?
除了父母向孩子請求扶養費之外,法院裡常見的還有手足之間請求分擔扶養費的案件。
像是雲林地方法院曾經審理一個案件是,一位母親的晚年扶養由兄弟其中一人一肩扛起,其他手足則是以遠居南部、另有家庭須照料等理由,並未負擔照顧母親之責。後來負責照顧母親的那位兒子因為中風的身體因素,已無力再繼續獨力負擔照顧母親,迫不得已就向調解委員會提出要求其他兄弟共同扶養母親的調解聲請,並也達成輪流扶養之協議。
不過,本來單獨扶養母親的這位兒子又另外向法院請求其他兄弟依比例分擔他過去十多年代墊扶養母親所支出之一切費用。但因為無法逐一保留所有支出憑證,而且長期保留憑證亦有實際上之困難,所以就依據行政院主計處發布的家庭收支調查報告,以每人每月平均消費支出計算,各兄弟應負擔其所代墊之扶養費用。
然而,法官調查本案母親在配偶死亡時,帳戶存款大概約有150、160萬元,其後也曾自行支付看護費用,其財產除了生活開銷所用之外,尚有支應購買服飾、親友間紅白帖禮金、孫輩結婚之價值不菲金飾、老家之水電、稅賦、修繕等費用,及捐贈佛堂、寺廟之香油錢等,甚至在農會、郵局仍有幾十萬的存款,所以有相當的現金存款可以自行運用,所以本案母親過去並無不能維持自己生活的狀況,就駁回了聲請人的請求。
可見目前實務上,對於請手足代墊扶養費用門檻並不低,孝順的部分,還是各自的心意評估能做到多少,不假外求吧!
同時也有1部Youtube影片,追蹤數超過43萬的網紅Carl Ho卡爾 頻道,也在其Youtube影片中提到,▷ 背景音樂 BGM ◁ 甘茶の音楽工房 - ラブリーフラワー https://amachamusic.chagasi.com/ Kirby Nightmare in Dream Land OST - Forest ヽ(∀゚ )人(゚∀゚)人( ゚∀)人(∀゚ )人(゚∀゚)人( ゚∀)ノ 00:...
自立筆 購買 在 龔成 Facebook 的最佳貼文
【龔成問答信箱】(Q21841-Q21860)
Q21841:
老師,你好。我今年48歲,有家庭,現持有以下股票 :
941 @49.25 4,000 股
883 @8.88 20,000 股
3067 @17.01 3,000股
尚可動用入市現金大約10萬。
希望資產增值外,希望10-15 年後,依靠股息每年大約110K過生活,我計算過股票要有大約6里,但本金要2百萬!由於年齡不小,不可能太進取去買高風險潛力股,請問有何建議?
另現持有的883 想在收股息後(6-7月), 如果能回到買入價就換馬,請問是否合適或繼續持有?
謝謝,你真的改變了我的想法。
龔成老師︰
你那個200萬的估算,係正確。以你48歲計,增值時我地開始要保守一點。
你現時股票都有質素,都適合你。中海油(0883)由於只係商品類股票,質素唔算好高。
所以,不宜持有太多。你可以沽出部份,換至其他股票。由於收息後,會除淨(股價會被扣除派息部份),所以你在收息前後沽貨,係無實質上不同,唔會因為咁樣令你多左或少左錢。
另外,你現時股票的組合,雖然都是質素不差股票。但組合內只有3隻股,明顯數量不足,出現集中風險的機會頗高。
雖然3067係恆生科技指數ETF,係一籃子的科技股,但都只屬於單一行業,都有一定集中度,不要佔比重超過30%。
往後若有新資金,宜多增持其他不同類型股票。
以下「平穏增長股」 + 「潛力股」都適合你,你可以參考下。但由於潛力股,係有一定風險。你不宜持有太多,大約3成好了。
隨著年齡增長,潛力股比重要慢慢下降。到你退休前5年,開始慢慢加入一些收息股,到退休時,組合應以收息股為主。
大市現處於合理水平,10萬資金,你就留待大跌市機會出現,才大力度掃貨,並長線投資。
我假設投資回報有10%(連股息再投資),你投資35萬(持股+10萬現金),15年後大約會增值至145萬。
如要做到200萬目標,最好投資金額達至最少50萬,才會較大機會成功。
------------------------------------------------
Q21842:
龔成老師,想請教一下手頭上有二百萬現,原本希望買入七百幾萬單位同老婆住,但因為計過數
唔夠俾印花稅同裝修,而且壓力測試都好緊下,又會清哂袋,所以想再儲下錢先再進行置業計劃,咁應該點處理手頭上二百萬現金先唔會貶值?
同埋政治因素下,你覺得應唔應該轉儲外幣?又或者投資美股rather than港股?
龔成老師:
買樓的重要原則「供得起」,這個因素是最重要的,反而之後的樓價升跌並不是最核心,如果你按揭等因素真的較勉強,就停一停先,等你有更多資金,又或調整買入的目標樓價。
現時要先清楚一個問題,你地最新的目標,打算1、2年買樓,還是3年後先會買樓。
如果中短期,即1、2年會置業,資金就不建議投資,宜大部分資金持有現金,最多小部分投資收息股,又或者真的見到大跌市時,動用小部分資金去入市,投資平穩增長股。
相反,如果你打算3年後先買樓,就可理解為有較多時間進行投資增值,你可以投資平穩增長股,作為配置。
當然,$200萬不能用盡,可能只動用$100萬或以下。
至於外幣,其實投資價值不算高。
另外,美股港股,其實都有投資價值的,在長遠,中國、美國,都會是全球最大的兩個經濟體,投資這兩個市場,其實長遠都會有不差的回報。
------------------------------------------------
Q21843:
老師,之前睇左你講世界觀條片,好認同呢個世界係有好多勁人叻人,其實香港地好多憎人富貴厭人貧嘅人,見到人地成功就搵理由去批評別人,好彩或靠屋企之類
但就唔會去欣賞或好奇人地點解會做到,永遠抱住負面嘅思維去睇事情
唔係晒命,純分享!
以我為例,我30歲同時間結婚買樓,當時身邊D朋友知道後個個都只是抱住羨慕嘅心態去講你就好啦,買到樓,有D就話屋企人俾左幾多你先?
但係我話我冇父幹,只係靠自己做野儲錢,儲到錢就投資股票,一步步去達成個目標,佢哋聽後個個都話我都想咁之類,但4年幾過後,佢哋依然係得過想字!
完全冇為佢哋想嘅嘢去努力過,仲係抱住個心態係香港地係咁架啦,物價咁貴,又多使費點儲錢吖,D樓價點買得起,都唔係俾香港人買架啦,心態永遠就係咁諗,甘於現狀!
3年前我自己開咗鋪頭,佢哋又係同一口吻,你就好做老闆,我都想,但都係冇行動
我想講D野唔會免費跌落嚟俾你,最緊要係肯去踏出第一步
喺香港買樓,網友就會話on居先接火棒,做成世樓奴,樓價跌唔好喊,但佢哋冇想到長遠層樓會令到資產升值,增加財富
供樓會供滿,但租樓就真係永無止境
另外,老師,小米可以再入貨嗎?
龔成老師︰
十分認同你的講法!
其實世界好多,只要你願意走出去,你會發現無限可能。最重要,係你願唔願意行出第一步。
正如你所講,的確好多人都係停留左係「想」個一步,之後就無再前進。
所以,我先希望更多朋友,可以放開自己固有想法,對世界了解多D、學習多D、行動多D,從而改變現有生活。
希望你可以用你成功例子,去感染你的朋友,令佢地作出改變。
不過,有d人真的唔會改變,我地做好自己就得,同佢講左,聽就聽,盡力啦!
至於小米(1810)有潛力的,佢的產品性價比高,相信在全球好多個國家都會有市場,佢長遠只會進一步增長。
同時,佢建立的平台是佢長遠的增長動力,先賣手機,再利用手機的平台延伸銷售小米家電。長遠正面的。
這股可長線,現價合理區頂位至略貴,小注分注可以,但唔好入得太急,預佢股價仍波動。回多10%更有投資值博率。
------------------------------------------------
Q21844:
成哥,剛上完你堂,按你方法投資,第一次見到自己回報去到5位數字,尤其係 968,開心既再唔係戶口既數字。
而係用自己分析、堅持同時間換取到個回報,個種感覺好似見到自己個仔女長大咁(雖然我仲後生)我希望自己內心唔好澎脹,
可以好似你咁,對住任何波動同誘因,都一直貫徹自己投資既理念。
龔成老師︰
你方向已正確,之後要多溫書,多用評估表,多分析企業年報。保持知識與財富增值!
只要你記住,我地投資就係將一些貶值的現金,換成優質資產的動作。
只要個資產係優質,佢長線自然會自行升值。至於可唔可以抵住任何波動同誘因,就要你慢慢去磨練。
但你只要記住你而家係儲資產,唔係做短炒。同埋,世界上最有錢架投資人,巴菲特都係用長線投資優質股去致富,你就應該唔會咁易衝動。
再抵受唔住,最簡單就係唔去睇個股價,自然就會無問題。
------------------------------------------------
Q21845:
其實阿sir我想講,用手機打我都寫到一舊舊。
我地兩個都係公屋出生,我爸媽甚至係理財不善果類,以為脫離唔到貧窮。我地身邊啲朋友結婚一係跟父母住,
一係爸媽比首期買樓(我家姐係覺得父母係應該資助後生買熡)甚至有不少係父母有多一層樓,可以比佢地直接結婚住。所以我自己到談婚論嫁嘅年紀,
見到啲朋友咁,自己都鼻子一酸,尤其我地兩個果時都係上完阿sir你堂一年之內,未累積/見到自己嘅資產有顯著上升,果時樓價/租價依然好強硬。有時甚至喊咗幾次。
不過我地睇過晒你嘅好多書,獲得資產累積/買樓唔一定要靠父幹,自己兩個人可以憑自己努力可以去到買樓嘅地步。呢個鼓舞咗我自己好多。
亦都唔想再自怨自艾,自己努力去建立資產。有時放工都會返第二份工,早啲儲早啲投資(依家睇當然覺得只出賣時間勞力工作唔係咁好)。
然後要多謝你,因為唔係上咗你堂,我同佢拗股票投資一定拗到無結論。果時佢覺得假設優質股,要返返去買入價先會再買(例如果時港鐵$4x , 佢會想$33再來先會入貨,
基本上機會比較微,亦都唔係咁計平貴。)所以大家一齊上堂,都可以大家做唔同嘅功課去交流,有時甚至係佢教返我轉頭。
到依家我地都唔係算有乜成就,但起碼真係可以自立,建立唔同類型資產,唔使靠父母,甚至可以諗遠少少點樣獲得理想生活。
你果時上堂講dream house 我好明白果種感覺。
呢幾年嘅心路歷程,實在無辦法只用簡體多謝你三個字表達
龔成老師︰
其實出生如何不重要,最重要係你自己點去看待你架人生目標。
只要你係想,就要努力去找方法達成。香港樓價係貴,但係不至於伸手不能觸及。只要你肯付出、肯學習、肯去實行,總會行得到目的地。
相信這幾年,你已經有不少體會。
你可以好似我咁,如果發現自己無動力,就睇下自己架DREAM HOUSE,再重新起步。
睇緊投資係一個長線的計劃,除左選擇合適股票,長線持有外。你都要保持學習,才會有理想的投資效果。
加油!你現時行在正確的大方向,只要不斷進步就得!我期待你同我講更多好消息!
------------------------------------------------
Q21846:
龔成老師,我們夫婦二人50歲,月入10萬,冇子女,已自置物業,已為退休做準備(有年金及退休基金),並月供股票1.2萬。
面對美國不斷的量化寬鬆,全球勢必大通脹,應如何讓資產保值? 手上仍有百多萬現金,應如何投資?
有人建議購買黃金,有人建議買樓,有人建議買優質股票,我沒有相關知識,所以想向老師諮詢意見。謝謝!
龔成老師︰
由於貨幣可以無限量印發,故長線必然出現貶值的情況。因此,我地做財富增值時,會集中係真正優質資產身上,好似物業、優質股、車位等等。
以你現時情況,財富中已有物業類,再增持物業的話,會令成個財富組合,偏向左係物業類個邊,不太理想。個別資產類別,最好控制在8成以內,能控制在6成以內,會更好。
而黃金,主要係用來對沖突發性金融事件,唔需要持有太多,大約佔組合3%左右,就可以,最好係用實金模式去持有。
現時你們50歲,係時候為退休開始準備。你持有年金和退休基金係可以,但這些都係以增供穏定現流為主,增長能力好弱。
係成個財富增值策略,係應先做好增值,到退休時,才將增值得來的資產,才慢慢換成收息資產,去創造穏定現金流,去支付退休生活。
因此,我建議你月供股票和100萬資金,用來進行適度增值,咁會較好。
現時的$100萬,暫時只能動用最多一半,因為大市唔算平,你要分注投資,同時留下一半資金。長線投資。
月供部份,同樣不宜盡用資金,每月留下一半會較好。等出現大跌市時,才出手掃平貨。
你可以用「平穩增值股」+「收息股」作為投資目標,現時大約各佔一半。隨著年齡增加,慢慢增加收息股的比例。到退休時,收息股應佔100%。
------------------------------------------------
Q21847:
你好 龔sir打擾了, 我相信你一日之中都可以收到唔多這種inbox 但都希望你能有時間抽空回應…
我一直對“投資”對我而言 是另外一個世界的事。主要因為都係年紀和資金問題; 我係個單親媽媽 已4x了 咬緊牙關送咗阿仔去加拿大幾年,這裡環境都係好適合俾青少年再發展
阿仔一年洗費大概hkd40萬 明年要入u 如果佢突然成材可能讀埋個 master我要供樓加一些貸款 一個月這部份要 hkd25000 ; 我自己有間公司 但還在努力經營中 每月收入可以說是hkd50-60k
但有時唔夠,而阿仔的學費基本我是用部份自己積蓄+銀行貸款; 有感需要在3年內想要能有大概2球這樣的金額 我須要有多少的本金和投資何種組合較為適合呢?
我正在拜讀你之前的二本書(50優質股+80後百富翁)也打算報讀你的初級班 希望能收到你的回應 多謝晒 !
龔成老師︰
首先,你要明白一點,投資優質股,就等同投資一間企業。
你永遠要記住,買股票,就是買入一盤生意,你要用這個角度去分析。就算再優質的企業,都要時間增長,所以投資係長線的一件事。你自己有做生意,相信你明白我這句說話意思。
因此,你唔好預期投資,可以提高你短期收入,這是不可能。但長線只要你有計劃地進行,係可以有個不錯的效果。
現時你有部份開支,是要用積蓄和銀行貨款來支持,這是一個不理想的狀態。因為,你現在每月是負現金流。而且貸款利息(若係較高息貸款),會進一步侵蝕你的收入﹐令負現金流情況惡化。
如果你貨款息率較高,你就要先處理好。之後,再想方法做到收支平衡之餘,要有一定閒錢,我地才考慮開始投資增值。
另外,由於你本身有生意,其實一盤生意營運得好,增值潛力係會比投資優質股大。所以,你資金應優先預留給生意上發展,咁會較理想。
到有餘力時,你再加入優質股和物業等資產。目的係令你成個財富組合,更加平衡,唔會所有增益都靠晒盤生活,咁就可以了。
以你年紀,若你想投資股票,可選一些平穏增長股。但以你現況,唔需要急住投資股票,建議你先處理好收支平衡問題和自己生意,才開始實行投資計劃,會較好。
平穏增長股︰盈富(2800)、金沙(1928)、恆基(0012)、平安(2318)、中銀(2388)、港鐵(0066)、長建(1038)、粵海(0270)、領展(0823)、希慎(0014)、太古地產(1972)。
另外,我建議你鼓勵你兒子,自己去賺部分生活費,這可以幫助佢成長,有時太多安排不一定是好,要佢獨立及有更大成長,有時就要逼下佢。
除了對你的財政較好外,同時對佢成長都較好,你要從長方向去著想。
------------------------------------------------
Q21848:
hello老師,想請教/交流下~
1. 我本身630蚊有700一注,最近出左業績,想問下佢遊戲業務基本上己經冇太大增長,而且佢微信業務都先後比快手/抖音搶走左唔少。
想問下你覺得佢質素有冇減低?同埋你會將佢定義做水桶一定係水桶二?佢好似己經有小小派息同埋低PE,似係一間完全成熟既企業。
2. 想問下如果做估值好似比亞迪/瑞聲咁樣,佢市盈率非常波動,冇辦法搵到有代表性既市盈率,可以點樣去做估值呢?
龔成老師︰
1) 騰訊(0700)本身已經好大好大隻,要再高速增長並不容易,雖然手遊的長遠發展仍會不錯,但要帶動這股倍升,相信並不容易。
此股依然係有投資價值,但長遠增長會慢左。雖然未至係完全成熟的企業,但已經由以往水桶1,變成水桶1至2之間的股票。
2) 比亞迪(1211)這類潛力股會較難,你估值時,利用預測市盈率和預期未來的增長力,去做個估算會較好。
瑞聲科技(2018)增長力和波動性,無比亞迪咁大。而且佢行業本身變化唔算太大,你可以用佢過去10年PE作推算,去計一個合理市盈率就可以。
------------------------------------------------
Q21849:
老師你好,最近我又諗緊好冇買樓,想請教你覺得買一個有價值嘅全新盤(想抽柏傲莊二房),定用同舊錢買二手三房?
放租,不是自住,大圍這盤無論交通發展商都有質數,但放租其實都未必補倒供款,係望升值,但咁貴風險好似有啲高
龔成老師︰
雖然柏傲莊位置唔錯,本身大圍物業都有一定潛力。
但我會較建議買二手,因為一般新盤都有溢價,即係買家會好大機會買貴左。
柏傲莊,我現時睇呎價,唔算貴,可考慮,總之你投資之要小心溢價就得,而二手一般就較易分析。
由於你只係投資,無迫切性,你可以慢慢等物色一些租金回報率和潛力都高的樓盤,才出手會較好。
------------------------------------------------
Q21850:
老師,我已持有1313 $9.92/4000
823 / 2800 / 3988 月供,黎緊想加建 3067 同 阿里巴巴9988
昨日3319 雅生活升左我都唔放,雖然倒跌返,但因老師你教唔好在意短線升跌賺左少,以免錯失真正增長既升浪。
龔成老師︰
雅生活(3319)有質素,內地物管股預期長線發展,應該唔錯。特別係背後有母公司支持,好以雅生活(3319)、碧桂園服務(6098)等,都會再睇高一線。
由於佢有質素,你不用理會佢中短期波動,照長線持有,就可以。
華潤水泥控股(1313)本身有質素的,只是業務較波動。如果佢佔你組合比重不高,長線持有就可以。
至於月供方面,你現時才35歲,應以增值為主。中行(3988)只係收息股,增長力欠奉,唔適合你。
加上安碩恒生科技(3067)和阿里巴巴(9988)係可以,但這2隻係潛力股,波動性會較大。
如果你經驗較淺,可以先小注,大約佔組合3成左右。若你係有一定經驗,你可以投資到約5成比重。
------------------------------------------------
Q21851:
因為我睇到d留言話8月d員工解禁,寫到話會暴跌,所以拎我有啲不知所
所以想問吓成哥你嘅意見,唔知快手(1024)應該溝唔溝少少貨,定係保持而家持有$270守住~
龔成老師︰
禁售期過後,代表相關股東可以將之前持股出售(但唔代表佢一定會出售)。
如這班股東真的好似你咁講出售手上快手(1024)持股,可能對股價造成短期波動。但我們投資著眼點應該是企業質素,故此解禁其實對公司無任何實質影響。
簡單來說,短期可能會股價波動,但其實,我地最重要是睇翻企業的質素。
快手(1024)係一隻優質股,值得長線持有,但短期股價仍會十分波動。
你現貨可持有,現價只算係合理區頂至略貴,唔建議加注。
------------------------------------------------
Q21852:
龔成老師你好,想請教投資方向。我28歲,租住每月13000元,家用5000-8000,收入2萬至十幾萬不等,平均計算每月約有5,6萬收入。有以下港股在做月供。
另每月人工的30%放投資,現有8萬現金投資儲備和16萬結婚儲備會於1,2年後使用。把這些資金放於投資,結婚資金做穩定點的投資,另外的做進取型。
想請教我應該買入美股例如VOO+QQQ,ibond 定加注在港股更好?謝謝你的回覆,祝身體健康!
月供9千
0066 港鐵 2000
0270 粵海 1000
1211 比亞迪 $1000
2388 中銀 1000
2800 盈富 2000
700 騰訊 1000
3067 $1000
龔成老師︰
你28歲,應以增值為主,建議你除了未來1,2年會用來結婚的資金外,其餘都利用「平穏增長股」 + 「潛力股」作組合,去創造一個增值平台。
至於投資港股和美股,都可以。而IBOND這類收息產品,無增長力,若長線持有的話,就不太建議(若打算上市即日沽,係可以)。
你現有持股,都有質素,可以長線持有。
現在你每月先用5成儲蓄做月供,其餘先儲起,用一邊月供一邊儲蓄的策略。由於你月入不穏定,可以用一年平均數,去作為計算月供金額的標準。
月供方面,你可以選擇投資在平穏增長股︰VVO、盈富(2800)、金沙(1928)、恆基(0012)、平安(2318)、中銀(2388)、港鐵(0066)、長建(1038)、粵海(0270)、領展(0823)、希慎(0014)、太古地產(1972)
或潛力股︰QQQ、比亞迪(1211)、中生(1177)、福壽園(1448)、小米(1810)、安碩恒生科技(3067)、港交所(0388)、阿里(9988)、騰訊(0700)、GX中國電車基金(2845)、三星FANG ETF(2814)。
如果你現時無太多投資經驗,潛力股這類風險較高的股票,你就不要持有過多,最多維持2-3成好了,甚至先集中係平穏增長股類。
若你有一定投資經驗﹐潛力股比重可以相應調高,佔組合約3-5成,視乎你投資經驗多寡和了解這些股票程度而定。
至於餘下的現金,就等機會,當大市出現一定程度的下跌,就可以動用現金去投資,在平宜價加大力度掃貨,然後長線投資。
而結婚的資金,由於時間不多,不宜太進取。建議你買一些收息股或者定期就好了。目標以保本為主。
收息股︰港燈(2638)、香港電訊(6823)、工行(1398)、恆生(0011)、置富(0778)、陽光(0435)、深高速(0548)。收息基金(3110),都可以。
現時大市只係合理水平,你可先用一半資金,分注入貨。餘下資金,就等大跌市出現,才加大力度掃貨。
------------------------------------------------
Q21853:
您好龔sir, 我現時31歲,月入2萬,今年才開始買股票!開頭都是短炒(雖然有賺小小)呢個5月又蝕反晒,
手上股票都有幾隻蟹貨。想知仲值唔值得等下去,還是止蝕?買其他有質素股票如地鐵、中電之類?
1762萬咖壺聯@1.16
1022飛魚科技@1.10
3800保利@1.98停牌
3690美團@333
1928金沙@35.4
上個月開始月供2800&2382 共4000蚊.
有看你的《80後百萬富翁》和你的Facebook,開始覺得價值投資的重要性!希望您可以解答我問題,無言感激
龔成老師︰
首先,你唔好再用短炒模式去投資。我地投資一定係長線,以往我做證券行,見到短炒個班,長線都係輸。真正有錢賺,都係長線的一群。
另外,你要明白一個概念,我地持有一隻股票與否,關鍵位是企業質素、前景,不要被買入價影響。買入價只是一個心理因素,如果企業核心因素未被影響,我地係唔需要理會。
金沙(1928)有質素,可長線持有。
美團(3690)不確定性大,萬咖壹聯(1762)質素只是不過不失,2隻股票持有係可以,但只宜小注。
飛魚科技(1022)質素不太好,如果從過往的業務情況,業務不穩,持續虧損,投資價值不高。
之前得到騰訊(0700)入股,往後會提高企業價值,潛力度高左,但由於仍有未知數,業務不能推算一定成功,故只宜小小注博下。
保利協鑫能源(3800)現時暫時停緊牌,因為佢仍未出到業績,將公佈業績的日期延遲了幾次。
最近現任核數師更請辭,我對這類股票,會較有保留。但由於現時停緊牌,暫時乜都做唔到,只有等。
初步睇佢的財務數據,都幾弱,相信日後就算復牌,股價都會受壓,要有心理準備。
以你31歲年紀,應先做好增值部份。你現時月供的計劃,係可以。但建議你盡力加大每月可投資金額,最理想係佔你收入一半。
現時大市只在合理區,每月資金唔好盡用。最好留有部份,等大跌市出現時,可以用來掃貨。你最重要考慮你的年齡,建立一個平衡,適合你風險度的組合,長線持有。
------------------------------------------------
Q21854:
老師你好,想問一下意見
本人42歲,月入$70000,12月開始月供股票,現時持有現金二十萬︰
$4000 月供175
$4000 月供 257
$4000 月供 388
$3000 月供 283
$3000 月供2800
另每月儲$10000現金,比例是否太少?
手持物業價值$3,500,000, 尚欠按揭$2,500,000
有供退休保,65歲時可取回大約$1,000,000現金
想問一下,現時投資配置適合嗎?另希望3年後有現金 $2,000,000投資另一物業,可行嗎?風險是否太高?
謝謝
龔成老師︰
你每月可投資資金,比例都算可以,當然越多越好,建議盡可能將每月閒錢,都用作投資增值。
我地財富組合除左要有增長力和質素外,平衡性都好重要。你現時資產類已經有物業,除非你資金好充裕,或者你股票組合金額,已經唔細。
否則,長線你應先增加優質股,以免過於集中個別資產類別,而產生風險。因此,你新資金建議優先投入股市,去令成個組合更平衡。
以你42歲計﹐都有增值需要。你現時組合(0283相信是你打錯編號)﹐月供和儲蓄比例都可以。
但資金分配方面,我建議用盈富(2800)作為主力,會更有較平衡組合風險。另外,潛力股(0175, 0388)你可以投資,但最多佔組合4成好了。若你經驗較淺,最好再調低少少。
現時大市只在合理區,你20萬可動用一半,去分注入貨。餘下一半和每月儲的1萬,就等大跌市機會。
至於3年後,如果你發現有潛力的物業,而價格又理想,你都可以考慮入市。但大前題係,你必須入市同時,手上留有一定優質股去做增值,以維持財富組合平衡性。
------------------------------------------------
Q21855:
你好,想請教一下598發行債券好定唔好。我係3.55-3.73也有持貨
龔成老師︰
發債好定唔好,主要睇佢發行目的和負債水平。
由於未來一年內,集團有近35億舊債券到期。相信新債券主要用來處理這部份債務。現時集團負債水平有少少高,但未算嚴重,但點都有D風險。
中國外運(0598)本質不算差,但行業好受貿易等因素影響,因而在業務上有一定的波動性,股價波動亦較大。
你買入價合理,我長期唔敢話佢好正面,只可以話佢現時估值不高,所以都有投資價值,如果能承受中短期股價波動風險,長期持有,咁基本上可投資,但未必值得太大注,始終質素未去到好高。
若佢佔你組合較大比重,建議你沽出部份,換至其他優質股會較理想。
------------------------------------------------
Q21856:
SiR早晨:我是你股票班學生,第四堂第三題工課做了很耐都唔知公識點計可否教我?
謝謝老師
龔成老師︰
答案是A︰$5億 / (10% - 3%) = 74.1億
你可以參考翻第4堂的第40張SLIDE,當中有個替代簡易算式,就是用來計算這種增長力的企業。
另外,每堂的功課答案,都會印在下一堂的文字版筆記。當中會有簡單解釋,可以方便同學溫習之用。
------------------------------------------------
Q21857:
老師你好,上年開始睇你d書,今年想開始月供增加資產。
今年33歲,啱啱結婚黎緊會準備生小朋友,收入約莫3萬,之前有少少咁買下股票,近排想開始月供,預每個月可以用$9500左右買股
2800 $2000
66 $3000
3067 $1500 (單數月買2手)
388 $3000
宜家有:
66 500股@46.8
5 400股@58.05
2 100股 @131.5
3067 200股@16.64
1. 月供組合有冇需要改善?
2. 本身想供1211,見佢貴返先諗住改2800。之前見老師有提水可以開始供返,但係而家上返$180,十五十六,仲合唔合適月供?
3. 匯豐係咪繼續等佢升返再放?
4. 有冇建議可以優化下?
龔成老師︰
1) 選股上係可以,但最好用盈富(2800)做主力,可以增加平衡性。
另外,現時大市只在合理區,每月資金唔好盡用。最好留有部份,等大跌市出現時,可以用來掃貨。
2) 比亞迪(1211)偏貴,現價勉強算可以月供,但只宜小注。
但你若想用比亞迪(1211),去換走盈富(2800)我就唔建議。這樣會令你組合的潛力股(1211, 0388, 3067),佔比過重。
以你33歲計,潛力股佔組合最多5成好了。若你投資經驗較淺,我建議要再向下調整。
3) 匯控(0005)只係收息股,增長力麻麻,唔係太適合你這類年青人士。但你只有1手,你照持有都可以,但唔好再加注。
如果你相換至其他增值股,你等佢反彈,就沽貨換碼都可以。
4) 你組合大致上無問題,除左上述的小問題外,無特別地方要修正。
但緊記月供係一個長線計劃,月供最少維持3年,並持有這些股票5年以上,才會有較理想效果。
------------------------------------------------
Q21858:
我45歲
有兩仔 11歲 9月升中 8歲9月小四
有層私樓自住,私樓欠銀行大約130萬 h plan 好低息 因2018開始攞緊公司housing benefit 唔可以有改變
2019 再加按100萬,20萬去買左保險基金有4.5%回報,大約用左10萬。
其餘放左65x,xxx係股票,有d蝕有d賺
同先生加埋收入6萬5 但好大開支 每月大約剩8000
1) 我諗緊好無再加按?
原因1:現要供2.25% p plan 無得轉 想借loan 3 用h plan
原因2: 我現借可拉30年還 想借定投資or俾仔去外國讀書用
我驚到時佢去讀書借唔到好多
2)如借 借幾多
龔成老師︰
通常我自己會視借貸投資,是我最後一張「皇牌」,真的有需要時才會動用,即是見到一個明顯的投資機會,全世界都平貨,值博率好高時,才會動用。
現時大市只在合理區,明顯唔係一個良機。而且你本身負債已經唔少,每月剩餘資金不多。
若再去加大負債比重,風險唔細,你要自己衡量。當然,如果係生活上實際需要,例如海外升學。理性咁去借貸,都係可以。
以你的年齡及風險承受程度,我見現時你負債不過多,加按少少都可以,但你最重要想想「加按得來的資金做咩?」
如果無明顯投資機會,就不用心急加按。
如果加按只為你這刻生活費,就等同如你跳進了負債圈,並不是好事。
------------------------------------------------
Q21859:
龔成老師,一間公司處於燒$,和虧損的情況,每年收入係有增長,要點再評核呢間公司?
龔成老師︰
我地會較集中,睇公司未來潛力部份。同時間,有些指標好似市銷率等,都可以用作參考。
但畢竟係未有盈利,好多野都係估估下,無人知幾時先會有真正利潤出現。
由於投資價值大部份,係建基於前景,若發展不似預期,就會有較大回調。所以,我地投資這類股票,要保守D,不可以大注。
最重要是考慮,大環境如何,長遠是否有前景,佢現時的投資,是否有一些成果,令企業保持向前,你要分析這個因果關係。
------------------------------------------------
Q21860:
早晨老師, 我有個投資問題好困擾, 想向你指教一下
我係一位主婦, 之前高位$64買入匯豐等收息, 當冇息派, 股价一直跌, 忍痛下$3x 全沽, 蝕左好多錢, 換左買9988, 現在又是蝕錢
近來見匯豐升返上來, 心裏很不舒服。我現在再買入匯豐好唔好呢? 前景如何呢? 還是等阿里爸爸返家鄉呢? 希望你可以比意見我,thx
龔成老師︰
你的問題都幾大,不是賺蝕問題,而是投資知識問題,你的投資決策被情緒及股價影響,記住,我地應「建立一個長期的組合」,睇企業,不是睇股價。
首先你要明白一個概念,我地持有一隻股票與否,關鍵位是企業質素、前景,不要被買入價影響。買入價只是一個心理因素,如果企業核心因素未被影響,我地係唔需要理會。
另外,我地投資係要因應自己年紀,去作出相應選項。
當我地進行人生財富累積時,會運用「先增值,後現金流」方法。年輕人應著重於增值類資產,而較年長的,就應著重保守類別。因年輕人財富系統未成形,同時負擔較少,可以承受較高風險,所以應以增長為先。
例如初期投資較有潛力股票,令財富增值較快,到一定金額後,可轉較平穩增值的股票。最後有相當財富時,才換成收息股去為自已創造穏定現金流。
若你係較年長人士,匯控(0005)這類收息股,就適合你。由於你目的係收息,只要企業長線質素無大變,你係唔需要理股價波動,一直收息就可以。
匯控(0005)現時股價算合理,可分注入貨。
而阿里巴巴(9988)則是潛力股,主要適用於一些較年青人士,用來增升組合的增長力。但由於風險較高,較年長人士就不宜用佢作投資目標。
阿里巴巴現價合理,至於持有邊個,你就睇翻自己人生階段和風險取態,去作選擇。
----------------------------------------------
若你有問題想向本人發問,可在龔成的fb專頁中(www.facebook.com/80shing)inbox龔成,但要注意如無特別聲明,有可能將問答放上網,當然,會將發問者的身份,以及有關個人資料的部分刪去。
另外,我所給予的各種意見,只是供大家參考,當中無任何銷售及推介,不涉及任何利益,其實大家應該要有獨立分析的能力,我只是給予一些方向及純參考模式。
由於提問人數眾多,見諒無法即日回覆,如果是普通的提問,預起碼要7天以上才能回覆,若然是較複雜的提問,起碼要10天才能回覆,希望各位能諒解。
自立筆 購買 在 旅人Carrie愛漫遊 Facebook 的最佳貼文
【客製化禮品推薦】國際口足畫藝協會:客製化柔軟抱枕 + 公益口足畫家繪製之腰靠枕
擁有獨一無二抱枕,每筆消費提撥10%愛心回饋金,送禮還可助人!
最珍愛和家人們的相處時光,或是生日、情人節、紀念日、出遊等等,各種時機拍下永恆的照片,都可以製作成客製化柔軟抱枕,
消費滿399元,還可以加購價500元來購買公益口足畫家繪製之腰靠枕,
每筆消費提撥10%愛心回饋金,可以幫助一群雙手失能的畫家,
讓他們能夠自立更生,讓世界更增添色彩,真的很有意義!
https://blog.xuite.net/carriewu0925/carrie/589907227
#客製化禮品推薦 #國際口足畫藝協會 #客製化柔軟抱枕 #公益
#公益口足畫家繪製之腰靠枕 #抱枕 #愛心回饋金 #熱轉印 #客製化
#謝坤山 #楊恩典 #口足畫家 #禮品 #送禮 #禮物 #情人節禮物
#助人為快樂之本 #旅人Carrie愛漫遊
自立筆 購買 在 Carl Ho卡爾 頻道 Youtube 的精選貼文
▷ 背景音樂 BGM ◁
甘茶の音楽工房 - ラブリーフラワー
https://amachamusic.chagasi.com/
Kirby Nightmare in Dream Land OST - Forest
ヽ(∀゚ )人(゚∀゚)人( ゚∀)人(∀゚ )人(゚∀゚)人( ゚∀)ノ
00:00 開場白
00:10 1. 自立多頁文件夾
00:42 2. 白板筆記本
01:52 3. 平滑切口膠帶機
03:09 4. 滾輪式削筆跑車
05:17 結尾
05:38 bonus
▷ 產品購買連結 ◁
1. 自立多頁文件夾
(注意:據買家評價得知 此產品價格經常大幅變動, 購買時請注意價格)
キングジム クリアーファイル ジリッツ
https://www.amazon.co.jp/dp/B08ZNB3SS1
2. 白板筆記本
学研ステイフル ホワイトボードノート
https://www.amazon.co.jp/dp/B08M5ZLXW3
3. 平滑切口膠帶機
ニチバン マスキングテープ プッシュカット
https://www.amazon.co.jp/dp/B08GX14J2W
4. 滾輪式削筆跑車
プラス 鉛筆削り ハシレ! エンピツケズリ!
https://www.amazon.co.jp/dp/B08TWBR5PB
▷ 網購所使用的代購平台:Buyee ◁
① 點選右上角註冊Buyee https://bit.ly/2W2OOEM
② 註冊會員後,安裝Add to Buyee購物工具
以後就可以一鍵購買我在影片中介紹的商品囉!
σ`∀´)σ 加入成為我的會員 :3 一起種瓜子:
https://bit.ly/2LOqm6A
(*´∀`)~♥
更多關於我 More About Me
實用 Useful:
▷ 生活妙招 Life skills ◁ https://goo.gl/ZTLG18
▷ 手作 DIYs Guide ◁ https://goo.gl/u4ENC7
▷ 煮食 http://bit.ly/2L74I0v ◁
搞笑 Fun:
▷ 趣味話題系列 Funny Video ◁ https://goo.gl/SrmBPm
▷ 惡搞混音 Parody Remix ◁https://goo.gl/sdbRM4
▷ 挑戰 Challenges ◁ https://goo.gl/IGt6Kg
▷ 智障劇場 ◁ https://goo.gl/RKDPQM
▷ 我們都一樣 ◁ http://bit.ly/39lEOOT
實測 Practice:
▷ 文具開箱評測 Stationary Unboxing ◁ http://bit.ly/2Xwkq9F
▷ 各種開箱系列 Product Unboxing ◁ https://goo.gl/CE6MpC
▷ 實驗系列 Experiments ◁ https://goo.gl/MzwL7f
▷ 路遊記 ◁ http://bit.ly/3rYln78
▷ 試食 ◁ http://bit.ly/35hyAOB
寵物 Pet:
▷ 我的搞笑倉鼠 My Funny Hamsters ◁ https://goo.gl/8sNzHy
▷ 倉鼠養育教學 Hamster Care Guide ◁ https://goo.gl/zZWYF7
放鬆 Relax:
▷ ASMR系列 ◁ https://goo.gl/KSvmVF
---------------------------------------------------------------
▷ 臉書粉絲專頁 Facebook Fanpage ◁ https://goo.gl/699CdS
▷ Instagram ID ◁ CarlHo117
▷ Mewe 群組 ◁ https://mewe.com/join/carlhohk