【芸能事務所の生き残り方】
本題に入る前に近況報告からさせてください。
昨日もお話しさせていただいたのですが、3日前に募集を開始した「西野亮廣オンライン講演会 〜マーケティング講座【上級編】〜」に期待が集まっているみたいで、昨日の段階では受講生が850人だったのですが、今朝見たところ、1700名を超えていました。本当にありがとうございます。
(こちら↓)
https://silkhat.yoshimoto.co.jp/projects/2158
こちらの講演会は受講料が5300円となっておりますが、映画『えんとつ町のプペル』のオンラインムビチケ(前売り券)が「3枚」ついてくるので、受講料は実質ほぼ無料です。クラファンの手数料ぐらい。
当然、この講演会をやっても僕には利益なんてないのですが、僕からすると、そんなものよりも、皆で作った映画が一人でも多くの方に観てもらえる方が何千倍も何万倍も嬉しいので、まったく構いません。
モノを届ける為には、何が必要なのか?
人を集める為には、何をしなければならないのか?
今回の講演会では、エンターテイメントに限らず、全てのサービスに関わってくる問題と、その解き方について、かなり踏み込んだ話をしたいと思います。「上級編」とありますが、難しい言葉や、無駄な横文字は使わないので、ご安心ください。
https://silkhat.yoshimoto.co.jp/projects/2158
というわけで、今日の本題です。
今日は「キンコン西野が芸能事務所を作るなら…」というテーマでお話しさせていただきます。
僕は表向きは吉本興業のタレントなのですが、それって表舞台に出る時で、僕の実際の仕事は9割ぐらいが株式会社NISHINOの仕事なんですね。
ただ、吉本興業とバチっているってことはなくて、吉本興業と一緒にした方がいい仕事は一緒にしますし、「ここは組まない方がいいよね」という仕事は組まずに、株式会社NISHINOでやらせてもらっています。そのへんは臨機応変に。
吉本芸人の中では珍しい「吉本愛」がある男です。
やっぱり、なんだかんだ言っても自分を育ててくれた会社なので、その恩は何倍かにして返さないと気持ちが悪い。
だからこそ、ダメな時はかなり強めに「ダメだ」と言います。
かなり強めに(笑)
吉本興業に限らず、あらゆる芸能事務所がおかれている今の状況を、めちゃくちゃフラットな立場から切り取ると……やっぱり、最大の権威であった「テレビ」を観る人が減ってきて、それぞれがYouTubeチャンネルを持ってしまって、「テレビに出たい」というタレントや、「レギュラー番組が欲しい」というタレントが減ってきた。
くわえて吉本興業の場合だと、コロナで劇場もやられてしまって……それによって「いや、劇場でネタをおろすより、ジャルジャルみたいにYouTubeでネタをおろした方が多くの人に見られるし、実入りもいいんじゃね?」というのがバレてしまって……今、全員の頭の中にある疑問は「芸能事務所って本当に必要なの?」だと思います。
インターネットの本質は「直接購入」なので、どうしても「中抜き」の立場は弱くなってしまう。
そんな中、今、各芸能事務所が生き残りをかけて、あれやこれやと手を打っているわけですが、たとえば、こと吉本興業に関していうと、やっぱりこれまで「大仏商売」だったんですよね。
明石家さんまサンがいて、ダウンタウンさんがいて、ナインティナインさんがいて…という。もちろん、その才能を生んだのは吉本興業であることは間違いないのですが、「生んだ才能に乗っかり続けた」というのも、また事実。
それでも、ネットインフラが整うまでは、それでいけたんですよね。
タレントのスケジュールを切って、ギャラ交渉をして、時々、バーターで新人を挟んで…というビジネスモデルを長らくアップデートする必要がなかった。
それはそれで本当に凄いことなんだけども。
だけど今は、ネットインフラ、もっと言うと、動画インフラやダイレクト課金インフラが整ってしまったので、もう「事務所に所属していないと世に出れない」みたいな時代じゃなくなった。
で、「これはヤバイ!」となって、今、慌てて、各芸能事務所デジタル化らしきものを進めているのですが、肌感でいうと7〜8年ぐらい遅い。
「UI、UX、何やそれ?」「オンラインサロンって、儲かりまんの?」という世界です。
本当に、何年も前に止まってしまった時計の針を今、慌てて動かしているから、ガタガタギシギシ鳴っているのが現状です。
頑張っているのは分かるのですが、そこに対する知識が圧倒的に不足しているから、流行っているものを見よう見まねで始めては見るものの、全然イケてないサービスを量産してしまう。
「そういうことじゃねえんだよ」の連続です。
一つ、吉本興業のクラウドファンディング「SILKHAT」に関しては、立ち上げから携わらせてもらった手前、今でも逐一「ここは違う、ここはこうだ」と口を挟ませてもらっているのですが、それ以外の吉本が仕掛けているサービスなんかは、ちょっとよく分からない。
救いは社外取締役で来てくださったビリギャルの坪田さんで、さすが坪田さん案件はイケてるなぁと思うのですが、ただ、坪田さんの身体は一つしかないので、さすがに吉本興業の全てのサービスをカバーすることは難しい。
吉本って、本当に大きな会社なんです。
ネットは特に適者生存の世界で、これまでリアル社会でどれだけ幅をきかせていようが、時代に合っていなかったら、1秒で駆逐されてしまうんです。
時計の針を長年止めていた人が見よう真似で参戦して生き残れる世界じゃないんですね。
今、コロナで食い扶持が減った各芸能事務所が、「新しい収入源を作れ〜」と躍起になっていると思います。
このへんの展開は手に取るように分かるのですが、まぁ、いろんな事務所さんが「オンラインサロン」を始めると思います。
始める理由は「オンラインサロンは、どうやら儲かるらしいから」です。
そして僕の見立てだと、ほぼ100%失敗します。
「なぜ、ダイレクト課金が成立しているか?」を構造で理解していないからです。
「認知」と「人気」の違いを本質的な部分で理解できていない。
今田さんや東野さん、この前だと華大さんとか千鳥さんとかが「そういうのは、知識の無い社員が旗を振らずに、西野に頼んでやってもらったらいいんだよ」と言っていたんですが、僕本人が言うのもアレですが、本当にそうだと思うんですね。
でも、社員は絶対に聞いてこない。
僕は日本の名だたる企業さんから社員向けの講演会のオファーを受けるのですが、吉本興業から頼まれたことは一回もありません。
自分で言うとカドが立つので嫌なのですが、でも実際問題、クラウドファンディングで日本で一番支援を集めていて、オンラインサロンで日本で一番会員を集めていて、なんか国内最大の広告賞を取っている。
…そんな奴が、自分とこの会社にいて、カジュアルにアドバイスを求められる距離にいるんだったら、アドバイスを求めた方がよくないですか?
渡辺直美ちゃんにインスタの運営方法を聞いた方がよくないですか?
カジサックやオリラジの中田君にYouTubeの勉強会を開いてもらった方がよくないですか?
でも、それをしないんです。なぜか?
「プライド」です。
芸能事務所とテレビというタッグはこれまで本当に強くて、タレントはあくまで「使う存在」だったので、「教えてくださ〜い」とは言えない。
現役のバリバリ第一線でやっている人が、隣にいるんです。これ、勿体無いでしょ。
僕が吉本興業の社長なら、西野にギャラ100万円渡して、なんばグランド花月に吉本の全社員を入れて、西野のマーケティング講座をやります。もしくは西野の書籍「革命のファンファーレ」あたりを全社員に配ります。
#どうせ西野は100万円を全額寄付します
これビッグマウスでも天狗でも何でもなくて、普通のビジネスマインドを持った人からすると、かなりフラットな意見だと思います。
で、今日の本題である「キンコン西野が芸能事務所を作るなら…」というところなのですが、やっぱり、今、一番時代を切り取れているのは、「結果を残しているプレイヤー」であることは間違いないんです。
そこに、あらゆる情報が集中しているので。やっぱり、その人が一番、知識がある。
その上で、僕が芸能事務所を作るのなら…………トッププレイヤーに株を持たせます。
むしろ、事務所の方から頼みこんで、事務所の株を持ってもらう。
株を持ってもらうのが難しいというのであれば、顧問料として業務ごとに契約して、事務所の売り上げのパーセンテージ渡します。
吉本興業でやるYouTubeならば、顧問料として、カジサックやオリラジ中田君に僅かでもパーセンテージを渡します。
そうすると、カジサックやオリラジ中田君は、吉本興業のYouTubeを盛り上げようとして、他の吉本芸人のYouTubeチャンネルの宣伝を自発的に行ってくれるので。
これから「タレントに株を渡せる事務所」と「タレントに株を渡せない事務所」の明暗は大きく分かれてくると思います。
今日のオンラインサロンの記事は、ここから、さらに踏み込んだ話をしたいと思います。
よろ!
▼西野亮廣の最新のエンタメビジネスに関する記事(1記事=2000~3000文字)が毎朝読めるのはオンラインサロン(ほぼメルマガ)はコチラ↓
https://salon.jp/nishino
▼Instagram版はコチラ↓
https://nishino73.thebase.in/items/25497065
━━━
2020年12月25日公開!
映画『えんとつ町のプペル』
▼オンラインムビチケ(特典付き)の購入はこちら↓
https://mvtk.jp/Film/070395
▼上映館はこちら
https://theater.toho.co.jp/toho_theaterlist/poupelle.html…
[how to survive the entertainment office]
Let me make a status report before entering the chase.
I was able to talk to you yesterday, but I started recruiting 3 days ago, ′′ Ryo Nishino Online Lecture ~ Marketing course [Advanced Edition]~" it seems that there is a lot of expectations for yesterday's stage, and I'm going to have a good time with the students There were 850 people, but I just saw it in the morning, and it was over 1700 people. Thank you so much.
(here ↓)
https://silkhat.yoshimoto.co.jp/projects/2158
This lecture is 5300 yen for the enrollment fee, but the online bangabandhu (advance tickets) of the movie ′′ a town ′′ is coming with ′′ 3 pieces ′′ so I'm going to enroll The fee is virtually almost free. About the fees of a fan.
Of course, I don't have any profit to do this lecture, but from me, it's a thousand times more than that, it's a lot of people who have been able to watch a lot of movies that we all made. I'm so happy that I'm so happy that I'm so happy that I'm
What do you need to deliver things?
What do you have to do to collect people?
In this lecture, I would like to talk about the problem that is involved in all services, and the problem that is involved in all services, and the solving of it." it is an advanced version." but it is difficult words and useless. I don't use the side letters, so please rest assured.
https://silkhat.yoshimoto.co.jp/projects/2158
So today's chase.
Today we will talk about the theme of ′′ if xin nishino is going to make an entertainment office..."
I'm officially a talent for yoshimoto kogyo, but it's time to go on the stage, and my actual work is about 9 % of Nishino Co Ltd.
It's just that I'm not drumstick with yoshimoto kogyo, but I'm going to have a good time with yoshimoto kogyo, and I'm going to have a good time with the work that I don't have to set up here, but I'm going to do it I'm giving it to you. I'm flexing it.
This is a man who has a rare ′′ Yoshimoto Love ′′ among yoshimoto comedians.
As expected, it's a company that raised me even if I said it, so i feel bad if I don't return it to a few times.
That's why when you can't do it, it's pretty strong to say ′′ no
Pretty strong lol
It's not limited to yoshimoto kogyo, but when you cut the current situation that every entertainment office is in a flat position...... as expected, there are many people who watch ′′ TV ′′ that was the biggest authority, and each one is youtube I have a channel, and I have lost the talent of ′′ I want to be on TV ′′ and ′′ I want a regular program,"
In the case of yoshimoto kogyo in the mouth, the theater was also hit in corona...... by that, ′′ No, it's a lot of people who put down the story on Youtube like jal rather than lowering the story in the theater. I found out that it's good to have a good time?" now I think that the question in everyone's head is ′′ I really need an entertainment office?"
The essence of the internet is ′′ direct purchase so the position of ′′ inside ′′ is going to be weak.
In such a way, each entertainment office has survived, and it is hitting their hands with this, but for example, about yoshimoto kogyo, it was a ′′ Daibutsu business ′′ so far.
There is a akashiya san, and there is downtown, and there is a nine nine nine... Of course, there is no doubt that it is yoshimoto kogyo who gave birth to the talent, but it is also a fact that ′′ I have continued to be born with the talent that I have been born,"
Still, until the net infrastructure is done, it's done.
I didn't have to update my business model for a long time, when I cut my talent schedule, negotiate galaga, and sometimes, in remembrance of the newcomer...
That's really amazing though.
But now, net infrastructure, more to say, video infrastructure and direct charge infrastructure have been set up, so it's no longer an era like ′′ if you don't belong to the office, you can't get out of the world
So," this is crazy!" and now I'm in a hurry, and I'm going to have a good time with each entertainment office digital, but it's about 7 TO 8 years late with the skin feeling.
′′ UI, UX, what is that?"" the online salon is profitable?"
Really, I'm in a hurry to move the needle on the clock that has stopped years ago, so it's the current situation that I'm going to have a good time with the tagaytay snipe.
I know you're working hard, but the knowledge of there is overwhelming, so I'm going to see what's trending, and I'm going to have a good time with a lot of people who are in the middle of the day, and I'm going to have a mass production of
It's a row of ′′ it's not that kind of thing
One, as for yoshimoto kogyo's crowdfunding ′′ Silkhat ′′ in front of the launching, I still have a mouth-to-mouth ′′ it's different here, it's like this other than that I don't really understand the service that yoshimoto is planting.
Salvation is the outside director of the biryani, and I think that the case is cool, but it's just that there's only one body of Mr. Bamboo, so I'm going to go to the middle of the day, and I'm going to have a good time with yoshimoto kogyo Covering the services of the.
Yoshimoto is a really big company.
The net is especially the world of the fittest survival, and how wide it is in real society so far, but if it is not right in the era, it will be destroyer in 1 seconds.
It's not a world where people who have been stopping the needle in the clock for many years can survive and survive.
Now, I think that each entertainment office, which has lost the the in corona, is scrambling to make a new source of income ~"
I know I'm going to get this strange expansion, but I think all kinds of offices will start the ′′ Online Salon ′′
The reason to start is ′′ the online salon seems to be profitable
And when it's my likened, almost 100 % fail.
Because I don't understand the structure of ′′ why the direct charge is completed?"
I don't understand the difference between ′′ cognitive ′′ and ′′ popularity ′′ in an intrinsic part.
Imada-San and higashino-San, last time, Mr. Hua-San and chidori-San said, ′′ that's what I wish I could ask nishino to do without knowledge without throwing the flag But that's what I'm saying, but I really think it is.
But employees never listen.
I'm getting an offer for a lecture for employees from a Japanese famous company, but I've never been asked by yoshimoto kogyo.
I don't like it because I'm going to say it myself, but it's actually a problem, crowdfunding is collecting the most support in Japan, and I'm collecting the most members in Japan at the online salon, and I'm going to have the biggest advertising I'm taking it.
... isn't it better to ask for advice if that kind of guy is in this company and in the distance where he can ask for advice casual?
Isn't it better to ask Naomi Watanabe how to operate her instagram?
Isn't it better to have a youtube study session for kazi and olli nakata?
But I don't do that. Why?
It's ′′ pride
The tag called entertainment office and tv is really strong so far, and the talent was only ′′ the existence of use," so I can't say ′′ let me know,"
There are people who are doing it on the front line of the active crunching. This is not spoiled, is it?
If I am the president of yoshimoto kogyo, I will give you 100 yen to nishino, and I will put all employees of yoshimoto in nanbagurando huā yuè, and I will do a marketing course in nishino. Or handing out nishino's book ′′ Fanfare of the revolution ′′ to all employees.
#どうせ西野は100万円を全額寄付します
I think it's a pretty flat opinion from a person with a normal business mind, not a big mouse or tengu.
So, today's chase, ′′ if xin nishino is going to make a entertainment office..." but now, the most era is," the player who leaves the result ′′ Things are not wrong.
There, because all the information is focused. As expected, the person is the most knowledgeable.
On Top of that, if I'm going to make an entertainment office............ I'll bring stocks to the top player.
Rather, I'm going to ask you from the office, and I'm going to have a office stock.
If it is difficult to get stocks, sign up for each business as an adviser fee and pass the percentage of the sales of the office.
If you're on Youtube at yoshimoto kogyo, you'll give a little percentage to kazi and olli nakata as an adviser.
So, kazi and olli nakata are going to elevate yoshimoto kogyo's Youtube, and they are voluntarily going to promote the youtube channel of other yoshimoto comedians.
From now on, I think that the light of ′′ the office that can pass stocks to talent ′′ and ′′ the office that can't give stocks to talent ′′ will be divided greatly.
Today's online salon article, from here, I would like to talk about stepping in further.
Happy birthday!
▼ an article about the latest entertainment business of ryo nishino (1 articles = 2000 to 3000 characters) can be read every morning online salon (almost mail magazine) is here ↓
https://salon.jp/nishino
▼ Instagram version is here ↓
https://nishino73.thebase.in/items/25497065
━━━
Released on December 25, 2020!
The movie in a town ′′
▼ Buy Online Bangabandhu (with perks) here ↓
https://mvtk.jp/Film/070395
▼ here is the screening hall
https://theater.toho.co.jp/toho_theaterlist/poupelle.html#region7Translated
同時也有3部Youtube影片,追蹤數超過6萬的網紅MaoGaming เมาเกมมิ่ง,也在其Youtube影片中提到,ขอบคุุณ Ghost ที่สนับสนุนเกมนี้ครับ สวัสดีครับ ผมชื่อ เมา ช่อง เมาเกมมิ่ง แน่นอนว่า ช่องนี้ จะมีคอนเท้น "เกม" เป็นหลัก หลายเกม หลายแนว หลายยุค หากท่...
「yoshimoto entertainment」的推薦目錄:
- 關於yoshimoto entertainment 在 鴨頭 嘉人 Facebook 的最佳解答
- 關於yoshimoto entertainment 在 鴨頭 嘉人 Facebook 的最佳解答
- 關於yoshimoto entertainment 在 Petch Sweat16 Facebook 的最佳貼文
- 關於yoshimoto entertainment 在 MaoGaming เมาเกมมิ่ง Youtube 的精選貼文
- 關於yoshimoto entertainment 在 SWEAT16 Official Youtube 的精選貼文
- 關於yoshimoto entertainment 在 スナックENVii GABRIELLA Youtube 的最佳解答
yoshimoto entertainment 在 鴨頭 嘉人 Facebook 的最佳解答
【実力不足を棚に上げるな】
これは「ゼロor百」の話じゃなくて、グラデーションがある問題だから、判断が難しいところではあるのですが…
よく「吉本興業にオファーを出しているのですが、全然返事が無いんです」みたいな声を見かけます。
もしかしたら「株式会社NISHINOに依頼を出しているのですが、返事が無い」もあるかもしれません。
その中には、自身のSNSで「もう1ヶ月も前にオファーを出したのに、何の返事もない!」とお怒りの発信をされる方もいる。
冒頭申し上げたとおり、これは「どっちが悪い!」と言いきりにくい問題ではあって……もちろん吉本興業や、それこそ株式会社NISHINOが「返信すべき相手」に返信し忘れていたら、そこの落ち度は、あきらかに、吉本興業や株式会社NISHINO側にあるとは思います。
ただ、ここが厳しいラインで(だけど現実で)、それは、「返信すべき相手」に限った話です。
ここを受け入れずに、「何度も連絡してるのに、一向に返信がない」といった感じで、相手に落ち度があるように捉える方がいらっしゃるのですが……いやいや、そうじゃなくて、「あなたが『返信をするだけのバリュー』を提供できていないからですよ」です。
極端な話、地方のカファ&バーのオーナーが「ウチのイベントに出てください」とジャスティンビーバーに連絡しても、返事は返ってこないじゃないですか?
じゃあ、その時、「ジャスティンビーバーサイドに落ち度があるか?」というと、そんなことは無い。
いろんな仕事を断って、日本の地方のカファ&バーに出演するメリットがジャスティンビーバーには無いんです。
世界中から舞い込んでくる全てのオファーの一つ一つに、返信する時間も義理もない。
それでも、店にジャスティンビーバーを呼びたければ、もう、あとはジャスティンビーバーが来たくなるような店になるしかない。
相手が返事が返して来ない理由は自分にあって、そこを受けとめない限り、ずっと返事が返って来ない人生のままです。
プロの世界はメチャクチャ足元を見られるので、「自分の実力不足を棚に上げちゃダメだよ」という話です。
【※注】吉本興業は返信すべき相手にも返事が遅い場合が往々にしてあるよ。ごめんね。
▼西野亮廣の最新のエンタメビジネスに関する記事(1記事=2000~3000文字)が毎朝読めるのはオンラインサロン(ほぼメルマガ)はコチラ↓
https://salon.jp/nishino
▼Instagram版はコチラ↓
https://nishino73.thebase.in/items/25497065
[don't raise your lack of fruit on the shelf]
This is not a ′′ zero or hundred ′′ story, it's a problem with gradation, so it's a difficult place to judge...
I often see a voice like ′′ I have an offer to yoshimoto kogyo, but I don't have a reply at all
Maybe ′′ I'm asking Nishino Co Ltd. But there's no reply
Some of them are angry on their social media, ′′ I have made an offer 1 months ago, but I don't have any reply!"
As the opening said, this is a problem that is hard to say ′′ which one is worse!" of course, yoshimoto kogyo, and that's what nishino co...... Ltd. Forgot to reply to ′′ the opponent who should reply...... there I think the fault is obviously on the nishino side of yoshimoto kogyo and the nishino co ltd.
It's just that here's a tough line (but in reality), it's only a story for ′′ the opponent who should reply,"
Don't accept here," I've been in touch many times, but I don't have a reply," I'm going to have a good time with my opponent, but I'm going to capture it like I'm going to have a fault...... no, no, no, no, Because you haven't been able to offer ′′ value just to reply ′′
Extreme story, the owner of the local kuh & bar says, ′′ please come out to our event but the reply won't come back?
So, then," there's no fault in Justin Bieber side?" there's no such thing.
Justin Bieber is not in the benefits of appearing in the Japanese local kuh & bar, which is turned down all kinds of work.
There is no time to reply or in-laws to one of all the offers that soar from all over the world.
Still, if you want to call Justin Bieber in the store, you can't be a store that makes Justin Bieber want to come later.
The reason why the opponent doesn't return the reply is to yourself, and unless you take it there, it's a life that won't return forever.
The professional world can see the feet, so it's a story that ′′ you can't raise your lack of ability to the shelf,"
[※ NOTE] Yoshimoto Kogyo is often a slow reply to the people who should reply. I'm sorry.
▼ an article about the latest entertainment business of ryo nishino (1 articles = 2000 to 3000 characters) can be read every morning online salon (almost mail magazine) is here ↓
https://salon.jp/nishino
▼ Instagram version is here ↓
https://nishino73.thebase.in/items/25497065Translated
yoshimoto entertainment 在 Petch Sweat16 Facebook 的最佳貼文
โอเค พูดรู้เรื่องอยู่ 5555555 ขอบคุณนะคะ ☺️
yoshimoto entertainment 在 MaoGaming เมาเกมมิ่ง Youtube 的精選貼文
ขอบคุุณ Ghost ที่สนับสนุนเกมนี้ครับ
สวัสดีครับ ผมชื่อ เมา ช่อง เมาเกมมิ่ง
แน่นอนว่า ช่องนี้ จะมีคอนเท้น "เกม" เป็นหลัก
หลายเกม หลายแนว หลายยุค
หากท่านเป็นผู้ที่ผูกพันกับวิดิโอเกม จะต้องมีบางอย่างถูกใจไม่มาก ก็น้อย
ในอนาคต จะมีคอนเท้นประเภทอื่นๆ เพิ่มเข้ามาด้วยครับ
มาช่วยกัน ทำให้โลกรูู้ว่า"เกมไม่ได้ไร้สาระ"
"อย่าลืม กดติดตามกันนะครับ"
-----------------------
สนับสนุนผมได้ที่
https://www.patreon.com/maogamingv2
Fanpage: Facebook.com/maogaming
Twitch: http://www.twitch.tv/maogamingv2
──────────────────────────────────
PUW9BT
yoshimoto entertainment 在 SWEAT16 Official Youtube 的精選貼文
Title: TEAM
Artist: MindaRyn x SWEAT16
Release Date: 27 August 2019
--------------------------------------------------
มาแล้ว❗Music Video เพลง "ทีม"?
จากสาวๆ เมโลดี้แห่งความฝัน?
?คำร้อง และทำนองโดย คุณบอย โกสิยพงษ์
"ให้มือเธอและฉัน จับกันและสู้มันต่อไป!"
ออกไปคว้าความฝัน กับสาวๆ เมโลดี้แห่งความฝันกันเถอะ?
-----------------------------------------------------------------------------
เพลง “TEAM” มี 4 เมมเบอร์ ได้แก่
Mahnmook Annette
Pim Sephera
Mint Liliana
Ant Capheny
-------------------------------------------------------------------------------
Team
Performed by MindaRyn x Sweat16
A production of #teamboydko
Produced by Boyd Kosiyabong
Co-produced by Modman
Words by Boyd Kosiyabong
Music by BoydMod
Chords progression and Arranged by Modman
Guitars Champ Chinnapat Hongamporn
Bass Teety Korakod Sritawatchai
Keyboards and programing Modman
Vocal directed by Apicha Suksaengpetch
Vocal edited by Oh Seksan
Mixed and mastered by Pete tanskul
Executive Producers
Yoshimoto Entertainment (Thailand) & #TeamBoydko
P & C 2019 the Flying Tomato Music Co., LTD.
-------------------------------------------------------------------------------
Verse 1
ในการเดินทางที่จุดหมาย คือสุดขอบฟ้า
วันและเวลา เท่านั้นที่จะเป็นดังเครื่องพิสูจน์
Pre Chorus 1
ว่าจะไปให้ถึง หรือว่าจะถอดใจ
และจะผ่านได้ไหม เพื่อสู้ไปด้วยกัน
ในอุปสรรคที่ยากเกินจะฝ่าฟัน
Chorus 1
ให้มือเธอและฉัน จับกันและสู้มันต่อไป
ผูกใจเธอและฉัน ด้วยกันเข้าไว้ และมองเป้าหมายที่เดียวกัน
จะยากเย็นแค่ไหน อีกไกลเท่าไร รู้ไหม คำเดียวสั้นๆ
เธอและตัวฉัน เราคือคำๆนั้น เราคือ "ทีม"
Verse 2
ในการแข่งขัน อาจมีบ้างที่ต้องพ่ายแพ้
แต่อย่าให้ความอ่อนแอ เข้ามาปิดประตูความฝัน
Pre Chorus 2
จะไปให้ถึง หรือจะถอดใจ
จะผ่านได้ไหมเพื่อสู้ไปด้วยกัน
ในอุปสรรคที่ยากเกินจะฝ่าฟัน
Chorus 2
ให้มือเธอและฉัน จับกันและสู้มันต่อไป
ผูกใจเธอและฉัน ด้วยกันเข้าไว้ และมองเป้าหมายที่เดียวกัน
จะยากเย็นแค่ไหน จะไกลแค่ไหน รู้ไหม คำเดียวสั้นๆ (เท่านั้น)
เธอและตัวฉัน เราคือคำๆนั้น เราคือ "ทีม"
Chorus 3
ให้มือเธอและฉัน จับกันและสู้มันต่อไป
ผูกใจเธอและฉัน ด้วยกันเข้าไว้ และมองเป้าหมายที่เดียวกัน
จะยากเย็นแค่ไหน จะไกลแค่ไหน รู้ไหม คำเดียวสั้นๆ (เท่านั้น)
เธอและตัวฉัน เราคือคำๆนั้น เราคือ "ทีม"
เธอและตัวฉัน เราคือคำๆนั้น เราคือ "ทีม"
We are Team
—————————————————————
Subscribe : SWEAT16 Official CHANNEL ได้ที่ https://www.youtube.com/c/SWEAT16Offi...
ติดตามข่าวสารของ SWEAT16 ได้ที่
Facebook : @SweatSixteen
Instagram : @sweat16_official
twitter : @SWEAT16Official
yoshimoto entertainment 在 スナックENVii GABRIELLA Youtube 的最佳解答
20181年5月11日。渋谷のTSUTAYA O-nestにてライブしてきました!対バンになった塩顔男子エアバンド「SALTY’s」の皆さんにスナックエンガブにゲスト出演していただきました!
【SALTY's】
2015年7月、巷ではあっさりした薄顔イケメンを“塩顔”と称してブームが起きている中、世界初の塩顔男子エアバンド「SALTY’s」(ソルティーズ)Vo.塩村(テゴネハンバーグ・松村)、G.塩澤(ピスタチオ・小澤)、Kb.塩添(相席スタート・山添)、Sax.塩チョ(西村ヒロチョ)、B.塩野(ダイヤモンド・小野)を結成し、渋谷ヨシモト∞ホールにて初ライブを行う。
オリジナル楽曲のみで開催しているライブは、全て満席で立ち見が続出するほどの活躍ぶりを見せている。
芸人ならではのコーナーを交えたライブスタイルと、芸人らしからぬクオリティの高い楽曲・塩顔をテーマにした歌詞がSALTY’sの持ち味となっている。2016年10月30日には、∞ホール外では初のワンマンLIVEを代官山UNITにてを行い大成功を納める。
【SALTY's ライブ情報!】
SALTY's × Runny Noize 2MAN LIVE〜塩っ鼻〜 in大阪
6/16(土)@大阪 アメリカ村 DROP
6/17(日)@東京 渋谷 CYCLON
8/20(月)OTODAMA SEA STUDIO 2018
HP:http://yoshimoto-me.co.jp/artist/saltys/
Twitter:https://twitter.com/saltys_shio
Insta:https://www.instagram.com/saltysshiogao/
YouTube:https://www.youtube.com/channel/UC9jS5-N1J16QNFrbhoqCwnw
【Envii Gabriella official】
オネエがお届けする総合エンターテイメントユニット。
【エンヴィ・ガブリエラ】略して【エンガブ】
アーティスト・作家としてメジャーアーティストにも楽曲提供をしているTakassy(souljuice)、アーティスト・タレントとしてTVやイベントで活躍するHIDEKiSM、ダンサーとして、ショーバーやイベント、バックダンサーとして活躍するKamus。3人のセルフプロデュースによる、音楽をメインとしたオネェの総合エンターテイメント!
****************************************************************
音楽と対を成すバラエティに特化したエンガブトークチャンネル。
大人の社交場【スナック】をコンセプトに、ご来店のお客様(視聴者)と飲み明かしながら日常や恋愛についてトークします。
最新情報から、近況報告なども発信!!
****************************************************************
▪︎Envii Gabriella Official
https://enviigabriella.wixsite.com/enviigabriella
twitter : https://twitter.com/EnviiG
instagram : https://www.instagram.com/enviigabriella
▪︎Takassy/souljuice
twitter : https://twitter.com/souljuicemuzik
instagram : https://www.instagram.com/souljuicemuzik
▪︎HIDEKiSM
twitter : https://twitter.com/hidekism0117
instagram : https://www.instagram.com/hidekism
▪︎Kamus
twitter : https://twitter.com/NEOkamus1228
instagram : https://www.instagram.com/kamusyuji
撮影協力
Andante (ゲイバー)
四ツ谷荒木町
instagram : https://www.instagram.com/jun.andante